Nie masz pomysłu na dochodowy biznes? Sięgnij po sprawdzony i skuteczny pomysł na prowadzenie nowoczesnej kwiaciarni w systemie franczyzowym Kwieciarnia! Skorzystaj z doświadczenia specjalistów, a szybko się dowiesz, co dobry florysta wiedzieć powinien.
Wszystko zaczęło się od pasji do kwiatów i tradycji rodzinnych. Firma Florand S.C. powstała w roku 1996, zajmuje się sprzedażą detaliczną kwiatów i roślin, usługami florystycznymi oraz dystrybucją hurtową. Aktualnie działa 1 placówka własna pod marką Kwieciarnia. Kwiaciarnie firmy Florand działają pod różnymi markami i są umiejscowione w bardzo różnorodnych lokalizacjach (ulicznych i w centrach handlowych), co daje istotną przewagę konkurencyjną w zakresie wiedzy o prowadzeniu kwiaciarni w różnorodnym i zmiennym otoczeniu, segmentacji asortymentu (wiedzy o produktach i ich rentowności), oddziaływaniu na Klientów, stosowaniem dopasowanych narzędzi marketingowych i reklamowych.
Kwieciarnia to coś więcej niż miejsce sprzedaży kwiatów. Mamy ambicje oferować naszym Klientom innowacyjne produkty i usługi florystyczne, które upiększą ich otoczenie. Żeby realizować nasze plany zaczynamy od właściwie zaaranżowanej przestrzeni. To ona, między innymi, decyduje o tym, czy Klient poczuje się u nas swobodnie, wygodnie, zostanie i będzie do nas wracał.
Dzięki pracy włożonej w zaprojektowanie wersji sklepu zgodnej z wytycznymi Kwieciarni, powstało miejsce, w którym jakość Marki Kwieciarnia odbierana jest wszystkimi zmysłami.
Filozofia kontaktów handlowych XXI wieku przekracza sferę wymiernych korzyści materialnych i aspiruje do sfery zapewniania Klientom satysfakcji, oraz podwyższania komfortu ich życia. Niech zacznie się to właśnie od naszej Kwieciarni.
Wymagania
Kryteria przyjęcia do systemu franczyzowego Kwieciarnia:
- akceptacja celów i zasad działania systemu Kwieciarnia zapisanych w Umowie Franczyzowej i w Podręczniku Operacyjnym systemu;
- dysponowanie odpowiednią lokalizacją:
◦ powierzchnia lokalu optymalnie ok. 50 m2 -150 m2 w zależności od wariantu lokalizacyjnego,
◦ położenie: przy głównej ulicy, w miejscu o silnym natężeniu ruchu pieszego lub w galerii handlowej,
◦ bliskość instytucji publicznych, kościołów, podnosi atrakcyjność lokalizacji kwiaciarni,
◦ tytuł prawny do nieruchomości lub lokalu (zawarta umowa najmu) na okres min. 5 lat; - środki finansowe na pokrycie wydatków związanych z opłatą wstępną oraz kosztami remontów i adaptacji wyposażenia kwiaciarni do standardów systemu Kwieciarnia;
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej (jako osoba fizyczna lub w formie spółki osobowej albo kapitałowej), względnie gotowość do jej
założenia; - gotowość do osobistego zaangażowania się w prowadzenie kwiaciarni, chęć podnoszenia jakości obsługi Klientów oraz umiejętność bacznej obserwacji zapotrzebowania na zmiany służące uatrakcyjnianiu oferty kwiaciarni;
- doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej (mile widziane);
- zdolności menadżerskie.
Korzyści
Dzięki umowie franczyzowej Franczyzobiorca uzyska wieloletnie (5 lat z możliwością dalszego przedłużenia) prawo do działania na rynku pod marką Kwieciarnia, zapewniając sobie w ten sposób następujące wsparcie od organizatora systemu:
- pomoc w wyborze i adaptacji lokalu;
- pakiet szkoleń wstępnych dla Franczyzobiorcy i jego pracowników;
- pakiet brandingowy zapewniający jednakową identyfikację wizualną placówek;
- przekazanie Podręcznika Operacyjnego zawierającego szczegółowe wytyczne dotyczące zarządzania kwiaciarnią;
- przekazanie Księgi Wizualizacji zawierającej informacje umożliwiające sprawne stworzenie lub przebudowanie kwiaciarni zgodnie ze standardami Kwieciarni;
- pakiet działań promocyjno-marketingowych;
- kompleksową pomoc w otwarciu kwiaciarni;
- zapewnienie regularnych dostaw lub wskazanie sprawdzonych dostawców dla kwiaciarni z wynegocjowanymi rabatami sieciowymi na dostawy;
- wyłączność terytorialną;
- stałe wsparcie szkoleniowe i marketingowe;
- stałą opiekę koordynatora sieci Kwieciarni;
- bieżące aktualizacje i udoskonalenie standardów i procedur w zakresie prowadzenia kwiaciarni;
Dzięki naszemu wsparciu nawet nieposiadający doświadczenia w prowadzeniu działalności florystycznej będą w stanie samodzielnie poprowadzić własną Kwieciarnię.
W przypadku chęci dalszego rozwoju w branży florystycznej zapewniamy naszym Partnerom na korzystnych warunkach skorzystanie z przygotowanych pakietów franczyzowych pod następującymi markami:
- Kwiatostan – franczyzowa hurtownia kwiatów;
- Bukieciarz – franczyzowe kwiaciarnie;
- Amazonia – franczyzowe salony florystyczne;
- Party Flowers – franczyzowe pracownie florystyczne;
- Kwiaty Pamięci – franczyzowe pracownie florystyczne;
- Akademia Florysty – franczyzowe ośrodki szkoleniowe.
Opłaty
Przewidywana suma inwestycji
Kwota inwestycji od 60 do 150 tys. zł netto, w tym:
- opłata licencyjna – 19 tys. zł netto, w zamian za:
◦ możliwość korzystania ze znaku Kwieciarnia;
◦ korzystanie z naszego portfolio;
◦ przekazanie Podręcznika Operacyjnego;
◦ przekazanie Księgi Wizualizacji; - opłata dostosowawcza – 38 tys. zł netto, w zamian:
◦ pakiet brandingowy (wizualizacja kwiaciarni, ulotki, wizytówki, przywieszki, papier firmowy, koperty, itd.);
◦ przyłączenie do naszej platformy informatycznej;
◦ szkolenia wstępne pracowników i właścicieli (florystyczne, obsługa klienta, wdrożenie systemu);
◦ pomoc naszego personelu przed i w pierwszym tygodniu otwarcia kwiaciarni.
Rozliczenie opłat licencyjnych
Opłaty bieżące są jedyną formą kosztów miesięcznych w modelu finansowym Franczyzobiorcy, których wysokość wynosi:
- Opłata administracyjna – w wysokości 3% miesięcznie od osiągniętej przez kwiaciarnię w danym miesiącu wartości sprzedaży netto.
- Fundusz marketingowy – w wysokości 3% miesięcznie od osiągniętej przez kwiaciarnię w danym miesiącu wartości sprzedaży netto.