Wsparcie promocji
Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.
Istnieje wiele sposobów reklamowania się i docierania do klientów, szczególnie w czasach dość dużych zmian o charakterze socjologicznym. Nasi dziadkowie żyli w świecie, gdzie słowo „Internet” nie istniało. Współcześnie młode pokolenie nie wyobraża sobie egzystencji bez wirtualnego świata. Internet daje szansę zaistnienia każdemu, należy tylko jakoś wprowadzić nasz biznes w wirtualny świat i pokazać światu, że istniejemy.
Nie da się prowadzić biznesu w branży florystycznej bez fotografii wspomagającej promocję i reklamę. Social media i reklama wymagają obrazów. Dziś wszyscy robimy zdjęcia i musimy starać się aby były one jak najbardziej atrakcyjne dla klienta, aby zwiększały popularność naszej oferty i pokazywały ją w atrakcyjny sposób. Aby to osiągnąć wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad i posiąść odrobinę niezbędnej wiedzy. Wystarczy nauczyć się bardziej świadomego robienia zdjęć. Wystarczy poznać ograniczenia i zalety sprzętu fotograficznego. Wystarczy wziąć udział w naszym szkoleniu.
Plan szkolenia
Dzień 1: Facebook w kwiaciarni
Social media
Dlaczego warto korzystać z Facebooka i social mediów? Jak się do tego zabrać?
Profile indywidualne i firmowe
na Facebooku. Jak stworzyć profil firmy i dlaczego nie wolno promować firmy za pomocą profilu osobistego?
Facebook jako dystrybutor treści nietrwałych.
Co z treściami trwałymi?
Grafika
Bez zdjęć i grafik się nie da
Zdjęcia
Lokalizacja i tagowanie zdjęć.
Jak dbać o recenzje?
Interakcja jako podstawa.
Zameldowania
jako element promocji.
Wizytówki
i nie tylko zachęcające do Facebooka.
Jak często i co publikować w social mediach?
Czego nie publikować w social mediach?
Komunikaty
Jak formułować komunikaty do klientów, żeby chcieli je czytać?
Role na stronie
ważne detale itd.
Reklama na Facebooku
jako przykład doskonałego targetowania.
Jak nie zaniedbać Facebooka?
Trzeba o niego dbać.
Integracja
Integracja z innymi usługami (google street view, tripadvisor itd)
Konkursy dla klientów
Dlaczego nie robimy losowań i jak z tego wybrnąć?
Dzień 2: Fotografia w kwiaciarni
Rola fotografii
w promocji biznesu (social media, strony www i nie tylko).
Czym robimy zdjęcia i co robi zdjęcia
mózg, aparat, optyka, czułość, czas przysłona, obróbka.
Podstawowe zasady robienia zdjęć
komórką (bo to też aparat) i nie tylko, czyli jak się nie męczyć. Stabilizacja, podział kadru, światło, pion i poziom.
Jakie znaczenie ma sprzęt?
Duże czy małe?
Nowy sprzęt - dlaczego nie warto?
Dlaczego nie warto kupować nowego sprzętu foto?
Nowy sprzęt - dlaczego warto?
Dlaczego warto kupować nowy sprzęt foto? Jak kupować sprzęt foto? Obiektywy, ich rodzaje, ich sensy i bezsensy.
Jak zrobić lepsze zdjęcie?
Jak fajnie fotografować kwiaty?Makro, kolory, światło i otoczenie.
Jak zrobić fajny portret z kwiatami?
Jak ustawić modela, jak nawiązać z nim kontakt, jak sprawić żeby światło nie było przeszkodą (prawdopodobnie będziemy trenować na żywym materiale). Kilka praktycznych patentów.
Jak błyskać, żeby nie przegiąć?
Czerwone oczy, cienie, odbicia i lampa błyskowa której nie widać. Dlaczego lampa bywa głupia.
Obróbka zdjęć
Adobe Lightroom. Podstawy i zalety. I wady.RAW i JPG.Znaki wodne itd.
Fotoreportaż
czyli jak opowiadać zdjęciami, żeby chciało się to oglądać.