Otwieramy kwiaciarnię!

Przygotowaliśmy ścieżkę informacyjną dla osób planujących otworzyć biznes florystyczny. Zebraliśmy przydatne artykuły w jednym miejscu, to kompendium wiedzy i doświadczenia,


Przeczytaj koniecznie zanim podejmiesz decyzje o otwarciu kwiaciarni!


  • Jak szybko i bezkosztowo zostać zawodowym „florystą”

    Warto zacząć od kursu, najlepiej organizowanego przez loklany Urząd Pracy. Instytucja ta wybiera oferty kierując się przede wszystkim ceną. Tak więc przez kilka dni nasiąkniesz teorią, a kwiaty być może zobaczysz podczas kilkunastominutowej wizyty w kwiaciarni. Przeczytaj artykuł

  • Kwitnące przedsięwzięcie

    Rozmowa z Andrzejem Dąbrowskim, konsultantem w biznesie florystycznym, właścicielem grupy florystycznej Florand, która działa w różnych sektorach rynku kwiatowego. Przeczytaj artykuł

  • Dobre i złe wieści z rynku…

    Statystyki holenderskich dostawców świadczą o tym, że ostatnie 4 lata to ciągły wzrost eksportu kwiatów do Polski (2013 +3%; 2014 +15%; 2015 +14%; do V.2016 +12%). Obecnie Polska to perspektywiczny rynek. Przeczytaj artykuł

  • Kwiatowe nastroje Polaków

    Dane statystyczne rynku kwiatowego w Europie i Polsce należy interpretować i stosować z ostrożnością. Od momentu ustanowienia jednolitego rynku Unii Europejskie gromadzenie danych dotyczących przepływów handlowych staje się coraz trudniejsze. Przeczytaj artykuł

  • Biznes – kwitnący czy kłujący?

    Zmniejszająca się liczba kwiaciarni na polskim rynku staje się faktem. Do 2010 roku przedsiębiorstw w branży powstawało więcej niż się zamykało, od kilku lat tendencja się odwróciła. Na koniec pierwszego kwartału 2013 roku w rejestrze REGON zarejestrowanych było 21 558 aktywnych podmiotów działających w branży, o 1,1% mniej niż rok wcześniej. Przeczytaj artykuł

  • Pachnący biznes nie dla każdego

    Na konkurencyjnym rynku kwiaciarni szanse na sukces mają ci, którzy postawią na oryginalność i wysoką jakość.– Czasy, gdy otwarcie jakiejkolwiek kwiaciarni wystarczyło by utrzymać się ze sprzedaży kwiatów, odeszły do przeszłości – mówi “Rz” Andrzej Dąbrowski, właściciel grupy florystycznej Florand z Bolesławca, zajmującej się m.in. sprzedażą hurtową i detaliczną kwiatów. Przeczytaj artykuł

  • Główne bariery wejścia na rynek florystyczny

    Pomimo, że każdemu rozpoczynającemu działalność w branży biznes ten wydaje się prosty, przyjemny i dochodowy – rzeczywistość często bywa całkiem inna. Jest wiele barier, które stoją po drodze do sukcesu w tym biznesie, warto o nich pamiętać decydując się na otwarcie kwiaciarni. Przeczytaj artykuł

  • Specyfika handlu kwiatami

    Moja firma działa w różnych sektorach rynku kwiatowego, w tym roku minie dwadzieścia lat, od kiedy rozpoczęliśmy sprzedaż hurtową. Przeczytaj artykuł

  • Grupa wsparcia

    Jak wiadomo, rynek handlu kwiatami nie należy do najłatwiejszych, żeby nie powiedzieć, że jest jednym z najtrudniejszych. Czy osoby dopiero wchodzące do tego biznesu a ściślej mówiąc, otwierające własną kwiaciarnię mają tego świadomość? Przeczytaj artykuł

  • Trzeba mieć to “coś”

    Panie Andrzeju, jakie predyspozycje powinna mieć osoba, która zamierza otworzyć firmę w sektorze florystycznym? Przeczytaj artykuł

  • Edukacja to koszt czy inwestycja?

    Przedsiębiorcy w Polsce działają w ciągle zmieniającym się otoczeniu, zmiany ustrojowe i ekonomiczne przed dwudziestu laty, uwolnienie rynku, późniejsza rewolucja informatyczna a teraz spowolnienie gospodarcze i duża konkurencja na rynku powodują, że firmy muszą cały czas dostosowywać się do aktualnych sytuacji, aby szukać najlepszych rozwiązań na rozwój firmy. Przeczytaj artykuł

  • Biznes plan

    Biznes plan – można poszukać jakiegoś gotowca w Internecie, ale w zasadzie po co plan, zbędny wysiłek – to musi się udać! Przecież w ostatnich latach powstało wiele nowych kwiaciarni i większość jakoś działa. Przeczytaj artykuł

  • Pod własnym czy cudzym szyldem?

    Początek roku to doskonały moment na rozmyślania nad osiągnięciami i porażkami, analizę przeszłości i planowanie przyszłości. Przemyślenia te dotyczą zarówno sfery osobistej jak i biznesowej. Przeczytaj artykuł

  • Sposób na kwitnący biznes?

    Z danych GUS-u za 2008 rok wynika, że aż 72 proc. polskich firm bankrutuje w ciągu pierwszych pięciu lat od rozpoczęcia działalności. Każdego roku 150 tys. firm funkcjonujących na terenie Unii Europejskiej ogłasza upadłość, na skutek czego 1,5 mln osób traci pracę. Przeczytaj artykuł

  • Kwestia wyboru

    Proszę powiedzieć czym różni się prowadzenie pracowni florystycznej od prowadzenia kwiaciarni?W pierwszej chwili może się wydawać, że wielkich różnic nie ma, przecież w obydwu przypadkach sprzedaje się to samo – kwiaty. Przeczytaj artykuł

  • Wybór formy prawnej i formy opodatkowania dla kwiaciarni

    Od jakich form działalności gospodarczej powinna zacząć osoba znajdująca się u progu kariery w zawodzie florysty?Rozpoczynający działalność przed wypełnieniem wniosku powinien sobie odpowiedzieć na kilka istotnych pytań dotyczących zarówno wyboru formy prawnej przedsiębiorstwa jak i statusu podatkowego. Przeczytaj artykuł

  • Lokalizacja kwiaciarni – ważne szczegóły

    Wybór lokalizacji ma znaczący wpływ na późniejszą działalność kwiaciarni. Zła lokalizacja praktycznie gwarantuje porażkę, dobra – sukces. Przed podjęciem decyzji gdzie zlokalizować swoją działalność przedsiębiorca musi określić w ogólnych kategoriach typ swojego biznesu florystycznego i ustalić długoterminowe cele. Przeczytaj artykuł

  • Słodki zapach biznesu

    Jeśli kwiaty są dla ciebie pasją albo prowadzisz kwiaciarnię i brakuje ci nowych pomysłów na rozwój, przyjrzyj się ofercie nowej sieci franczyzowej “Bukieciarz”. Nawet laik w kwestii kwiatów może osiągnąć sukces w tym biznesie. Przeczytaj artykuł

Więc jednak chcesz otworzyć kwiaciarnię?

Mamy dla Ciebie idealne szkolenie by nie popełnić żadnego błędu i nie zaliczyć falstartu. Niezbędna wiedza florystyczna na sam początek. Sprawdzona w praktyce!

Więcej informacji

Jeśli masz nadal wątpliwości i pytania bez odpowiedzi, zachęcamy do kontaktu z nami!