Otwieramy kwiaciarnię!
Przygotowaliśmy ścieżkę informacyjną dla osób planujących otworzyć biznes florystyczny. Zebraliśmy przydatne artykuły w jednym miejscu, to kompendium wiedzy i doświadczenia,
Przeczytaj koniecznie zanim podejmiesz decyzje o otwarciu kwiaciarni!
Jak szybko i bezkosztowo zostać zawodowym „florystą”
Warto zacząć od kursu, najlepiej organizowanego przez loklany Urząd Pracy. Instytucja ta wybiera oferty kierując się przede wszystkim ceną. Tak więc przez kilka dni nasiąkniesz teorią, a kwiaty być może zobaczysz podczas kilkunastominutowej wizyty w kwiaciarni. Przeczytaj artykuł
Kwitnące przedsięwzięcie
Rozmowa z Andrzejem Dąbrowskim, konsultantem w biznesie florystycznym, właścicielem grupy florystycznej Florand, która działa w różnych sektorach rynku kwiatowego. Przeczytaj artykuł
Dobre i złe wieści z rynku…
Statystyki holenderskich dostawców świadczą o tym, że ostatnie 4 lata to ciągły wzrost eksportu kwiatów do Polski (2013 +3%; 2014 +15%; 2015 +14%; do V.2016 +12%). Obecnie Polska to perspektywiczny rynek. Przeczytaj artykuł
Kwiatowe nastroje Polaków
Dane statystyczne rynku kwiatowego w Europie i Polsce należy interpretować i stosować z ostrożnością. Od momentu ustanowienia jednolitego rynku Unii Europejskie gromadzenie danych dotyczących przepływów handlowych staje się coraz trudniejsze. Przeczytaj artykuł
Biznes – kwitnący czy kłujący?
Zmniejszająca się liczba kwiaciarni na polskim rynku staje się faktem. Do 2010 roku przedsiębiorstw w branży powstawało więcej niż się zamykało, od kilku lat tendencja się odwróciła. Na koniec pierwszego kwartału 2013 roku w rejestrze REGON zarejestrowanych było 21 558 aktywnych podmiotów działających w branży, o 1,1% mniej niż rok wcześniej. Przeczytaj artykuł
Pachnący biznes nie dla każdego
Na konkurencyjnym rynku kwiaciarni szanse na sukces mają ci, którzy postawią na oryginalność i wysoką jakość.– Czasy, gdy otwarcie jakiejkolwiek kwiaciarni wystarczyło by utrzymać się ze sprzedaży kwiatów, odeszły do przeszłości – mówi “Rz” Andrzej Dąbrowski, właściciel grupy florystycznej Florand z Bolesławca, zajmującej się m.in. sprzedażą hurtową i detaliczną kwiatów. Przeczytaj artykuł
Główne bariery wejścia na rynek florystyczny
Pomimo, że każdemu rozpoczynającemu działalność w branży biznes ten wydaje się prosty, przyjemny i dochodowy – rzeczywistość często bywa całkiem inna. Jest wiele barier, które stoją po drodze do sukcesu w tym biznesie, warto o nich pamiętać decydując się na otwarcie kwiaciarni. Przeczytaj artykuł
Specyfika handlu kwiatami
Moja firma działa w różnych sektorach rynku kwiatowego, w tym roku minie dwadzieścia lat, od kiedy rozpoczęliśmy sprzedaż hurtową. Przeczytaj artykuł
Grupa wsparcia
Jak wiadomo, rynek handlu kwiatami nie należy do najłatwiejszych, żeby nie powiedzieć, że jest jednym z najtrudniejszych. Czy osoby dopiero wchodzące do tego biznesu a ściślej mówiąc, otwierające własną kwiaciarnię mają tego świadomość? Przeczytaj artykuł
Trzeba mieć to “coś”
Panie Andrzeju, jakie predyspozycje powinna mieć osoba, która zamierza otworzyć firmę w sektorze florystycznym? Przeczytaj artykuł
Edukacja to koszt czy inwestycja?
Przedsiębiorcy w Polsce działają w ciągle zmieniającym się otoczeniu, zmiany ustrojowe i ekonomiczne przed dwudziestu laty, uwolnienie rynku, późniejsza rewolucja informatyczna a teraz spowolnienie gospodarcze i duża konkurencja na rynku powodują, że firmy muszą cały czas dostosowywać się do aktualnych sytuacji, aby szukać najlepszych rozwiązań na rozwój firmy. Przeczytaj artykuł
Biznes plan
Biznes plan – można poszukać jakiegoś gotowca w Internecie, ale w zasadzie po co plan, zbędny wysiłek – to musi się udać! Przecież w ostatnich latach powstało wiele nowych kwiaciarni i większość jakoś działa. Przeczytaj artykuł
Pod własnym czy cudzym szyldem?
Początek roku to doskonały moment na rozmyślania nad osiągnięciami i porażkami, analizę przeszłości i planowanie przyszłości. Przemyślenia te dotyczą zarówno sfery osobistej jak i biznesowej. Przeczytaj artykuł
Sposób na kwitnący biznes?
Z danych GUS-u za 2008 rok wynika, że aż 72 proc. polskich firm bankrutuje w ciągu pierwszych pięciu lat od rozpoczęcia działalności. Każdego roku 150 tys. firm funkcjonujących na terenie Unii Europejskiej ogłasza upadłość, na skutek czego 1,5 mln osób traci pracę. Przeczytaj artykuł
Kwestia wyboru
Proszę powiedzieć czym różni się prowadzenie pracowni florystycznej od prowadzenia kwiaciarni?W pierwszej chwili może się wydawać, że wielkich różnic nie ma, przecież w obydwu przypadkach sprzedaje się to samo – kwiaty. Przeczytaj artykuł
Wybór formy prawnej i formy opodatkowania dla kwiaciarni
Od jakich form działalności gospodarczej powinna zacząć osoba znajdująca się u progu kariery w zawodzie florysty?Rozpoczynający działalność przed wypełnieniem wniosku powinien sobie odpowiedzieć na kilka istotnych pytań dotyczących zarówno wyboru formy prawnej przedsiębiorstwa jak i statusu podatkowego. Przeczytaj artykuł
Lokalizacja kwiaciarni – ważne szczegóły
Wybór lokalizacji ma znaczący wpływ na późniejszą działalność kwiaciarni. Zła lokalizacja praktycznie gwarantuje porażkę, dobra – sukces. Przed podjęciem decyzji gdzie zlokalizować swoją działalność przedsiębiorca musi określić w ogólnych kategoriach typ swojego biznesu florystycznego i ustalić długoterminowe cele. Przeczytaj artykuł
Słodki zapach biznesu
Jeśli kwiaty są dla ciebie pasją albo prowadzisz kwiaciarnię i brakuje ci nowych pomysłów na rozwój, przyjrzyj się ofercie nowej sieci franczyzowej “Bukieciarz”. Nawet laik w kwestii kwiatów może osiągnąć sukces w tym biznesie. Przeczytaj artykuł
Więc jednak chcesz otworzyć kwiaciarnię?
Mamy dla Ciebie idealne szkolenie by nie popełnić żadnego błędu i nie zaliczyć falstartu. Niezbędna wiedza florystyczna na sam początek. Sprawdzona w praktyce!
Więcej informacji