Charakterystyka
Kwiatostan – kupuj kwiaty od najlepszych ogrodników, sprzedawaj do najlepszych kwiaciarni.
Nie masz pomysłu na dochodowy biznes? Sięgnij po sprawdzony i skuteczny pomysł na prowadzenie nowoczesnej hurtowni kwiatów w systemie franczyzowym Kwiatostan! Skorzystaj z doświadczenia specjalistów, a szybko się dowiesz, co dobry sprzedawca kwiatów wiedzieć powinien.
Wszystko zaczęło się od pasji do kwiatów i tradycji rodzinnych. Firma Florand powstała w roku 1996, zajmuje się przede wszystkim sprzedażą hurtową roślin i kwiatów. Hurtownia kwiatów Kwiatostan to obecnie jedna placówka własna dostarczająca regularnie kwiaty do ponad 100 kwiaciarni w regionie.
Hurtownia kwiatów Kwiatostan to coś więcej, niż miejsce sprzedaży kwiatów. Mamy ambicje oferować naszym Klientom innowacyjne produkty i usługi florystyczne, które w pełni zaspokoją ich potrzeby.
Filozofia kontaktów handlowych XXI wieku przekracza sferę wymiernych korzyści materialnych i aspiruje do sfery zapewniania Klientom satysfakcji, oraz podwyższania komfortu ich życia. Naszym priorytetem jest zapewnienie kompleksowego i sprawnego serwisu florystom.
Wymagania
Kryteria przyjęcia do systemu franczyzowego Kwiatostan:
- akceptacja celów i zasad działania systemu Kwiatostan zapisanych w umowie franczyzowej i w podręczniku operacyjnym systemu;
- dysponowanie odpowiednią lokalizacją (w pierwszej fazie budowy sieci franczyzowej brane pod uwagę są hurtownie już działające, w kolejnych miesiącach, po zakończeniu pilotażu Franczyzodawca rozpocznie rekrutację Franczyzobiorców dla hurtowni nowopowstałych):
– powierzchnia lokalu optymalnie od. 50 m² wzwyż w zależności od wariantu lokalizacyjnego i formatu działalności,
– tytuł prawny do nieruchomości lub lokalu (zawarta umowa najmu) na okres min. 5 lat; - środki finansowe na pokrycie wydatków związanych z opłatą wstępną oraz kosztami remontów i adaptacji wyposażenia hurtowni do standardów systemu Kwiatostan;
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej (jako osoba fizyczna lub w formie spółki osobowej albo kapitałowej), względnie gotowość do jej założenia;
- gotowość do osobistego zaangażowania się w prowadzenie hurtowni, chęć podnoszenia jakości obsługi Klientów oraz umiejętność bacznej obserwacji zapotrzebowania na zmiany służące uatrakcyjnianiu oferty hurtowni;
- doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej;
- doświadczenie w branży florystycznej (mile widziane);
- zdolności menadżerskie.
Korzyści
Dzięki umowie franczyzowej Franczyzobiorca uzyska wieloletnie (5 lat z możliwością dalszego przedłużenia) prawo do działania na rynku pod marką Kwiatostan, zapewniając sobie w ten sposób następujące korzyści z przystąpienia do sieci:
- funkcjonowanie pod marką Kwiatostan, dobrze kojarzoną przez Klientów, wspomaganą szeregiem działań reklamowych, marketingowych i relacji z mediami;
- przekazanie w pełni sprawdzonej koncepcji wizualnej hurtowni, zapewniającej komfort i wygodę Klientów, rozpoznawalność marki w rosnącym otoczeniu konkurencyjnym, a co za tym idzie odpowiedni poziom obrotów;
- stały transfer know–how operacyjnego, związany z realizacją indywidualnie opracowanych dla każdej hurtowni planów sprzedaży, gwarantujących osiągnięcie satysfakcjonującego poziomu marży;
- korzystanie z siły zakupowej GRUPY FLORYSTYCZNEJ FLORAND, atrakcyjne warunki handlowe, cenowe, promocyjne, dostęp do promocji regionalnych, jak i lokalnych;
- uczestnictwo w centralnie zorganizowanych akcjach promocyjnych i reklamowych, na taką skalę, na którą samodzielnie działający przedsiębiorca prowadzący hurtownię nie mógłby sobie pozwolić;
- dostęp do szkoleń, wiedzy i kompetencji na bieżąco pogłębiających wiedzę zawodową, jak i obszary doskonalące umiejętności biznesowe – obsługa Klienta, zarządzanie asortymentem;
- racjonalizacja metod finansowania bieżącej działalności hurtowni, jak i jej działalności inwestycyjnej poprzez dostęp do zróżnicowanych narzędzi finansowych, ograniczających koszty i ryzyko prowadzonej działalności w postaci atrakcyjnego kredytu kupieckiego;
- redukcja kosztów, wynikająca zarówno z zastosowania się do instrukcji zawartych Podręczniku Operacyjnym Systemu Kwiatostan jak i ze względu na niższe dla uczestników systemu koszty usług związanych z bieżącą działalnością hurtowni;
- otrzymanie gwarantowanej wyłączności terytorialnej (na ustalonym terenie nie powstanie inna hurtownia sieci Kwiatostan);
- stabilność działania – na podstawie zapisów umowy franczyzowej, zawieranej na okres 5 lat z możliwością dalszego przedłużenia.
Opłaty
Opłata wstępna
Wstępna opłata franczyzowa w zamian za przystąpienia hurtowni Franczyzobiorcy do systemu Kwiatostan wynosi 35 tys. złotych netto (z tego 10 000 zł to opłata licencyjna a 25 000 zł to ryczałtowa opłata za wdrożenie systemu, pakiet brandingowy, szkolenia oraz bezpośrednia pomoc w pierwszych tygodniach działalności hurtowni). Jest to jednorazowa opłata, uiszczana przez Franczyzobiorcę po podpisaniu umowy franczyzowej. Opłata wstępna może zostać rozłożona na raty. W zamian za opłatę wstępną Franczyzobiorca otrzymuje:
- Możliwość korzystania ze sprawdzonego know-how dotyczącego prowadzenia hurtowni Kwiatostan.
- Pakiet brandingowy – obejmujący kompleksową zmianę wizualizacji hurtowni oraz niektórych elementów jej planogramu, dopasowujący jej wygląd do pozostałych placówek sieci: nośniki reklamy zewnętrznej, oklein witryn oraz aranżacji miejsc ekspozycji i informacji w hurtowni.
- Instalację lub rekonfigurację sprzętu i oprogramowania hurtowni umożliwiającą jej przyłączenie do systemu informatycznego Kwiatostan, aby w pełni korzystać ze wszystkich składników wiedzy operacyjnej zarządzania hurtownią.
- Pakiet działań promocyjno – marketingowych obejmujących wsparcie w postaci materiałów informacyjnych i ich dystrybucji w pierwszych tygodniach funkcjonowania franczyzowej hurtowni, po jej adaptacji do standardów Kwiatostan.
- Pakiet szkoleń wstępnych – obejmujący wszystkie zagadnienia związane z adaptacją hurtowni w ramach sieci Kwiatostan oraz optymalną organizacją jej funkcjonowania.
- Bezpośrednie wsparcie ze strony doświadczonego personelu Franczyzodawcy w pierwszych tygodniach wdrożenia systemu franczyzowego Kwiatostan w hurtowni Franczyzobiorcy.
Opłaty bieżące
Opłaty bieżące są jedyną formą kosztów miesięcznych w modelu finansowym Franczyzobiorcy, których wysokość wynosi:
o Opłata administracyjna – w wysokości 1% miesięcznie od osiągniętej przez hurtownię w danym miesiącu wartości sprzedaży netto.
o Fundusz marketingowy – w wysokości 1% miesięcznie od osiągniętej przez hurtownię w danym miesiącu wartości sprzedaży netto.
ROZLICZENIE OPŁAT LICENCYJNYCH W OKRESIE PILOTAŻU PROJEKTU BUDOWY SIECI FRANCZYZOWEJ KWIATOSTAN
Dla pierwszych trzech Franczyzobiorców, którzy przystąpią do systemu franczyzowego Kwiatostan opłata licencyjna wynosi 5000 zł netto. Natomiast opłata zryczałtowana za wdrożenie systemu w kwocie 25 000 zł netto zostaje zniesiona. W zamian Franczyzobiorca pokryje niezbędne (wcześniej ustalone) koszty dostosowujące hurtownię do wymogów wizualnych i technicznych sieci.
Pozostałe nakłady inwestycyjne
Przystąpienie hurtowni dotychczas funkcjonującej do systemu Kwiatostan łączy się z koniecznością jej adaptacji do standardów obowiązujących w sieci, niosąc za sobą (poza opłatą wstępną) koszty, które określane są indywidualnie w zależności od potrzeb danej hurtowni, jak i możliwości finansowych Franczyzobiorcy. Koszty te obejmują:
- prace remontowe i adaptacyjne lokalu, w którym znajduje się hurtownia (ustalane indywidualnie),
- zakup dodatkowego wyposażenia hurtowni w celu dopasowania jej infrastruktury do standardów obowiązujących w sieci Kwiatostan (ustalane indywidualnie).
Ostateczna wysokość nakładów inwestycyjnych koniecznych do poniesienia przez Franczyzobiorcę jest wynikiem stanu posiadania dotychczasowej infrastruktury, jak i możliwości jej zaadoptowania do standardów systemu Kwiatostan. Nakłady te są ponoszone przez Franczyzobiorcę w ustalonym przez obie strony, dogodnym terminie dostosowawczym, wyznaczonym możliwościami finansowymi Franczyzobiorcy, jak i pilnością przeprowadzenia zmian.
Model finansowy franczyzowej hurtowni Kwiatostan
Ze względu na znaczną różnorodność hurtowni kwiatów i otoczenia, w którym działają nie jest możliwe podanie uniwersalnych danych ekonomicznych, takich jak przychody, koszty operacyjne, zysk i okres zwrotu z inwestycji do momentu, gdy dla wytypowanej lokalizacji nie powstanie indywidualnie przygotowany model finansowy zawierający przede wszystkim:
- początkowe nakłady inwestycyjne,
- średnią miesięczną wartość obrotu,
- wartość marży,
- średnią miesięczną wartość zapasów,
- koszty działalności operacyjnej w rozbiciu na poszczególne rodzaje,
- rachunek wyników,
- rachunek przepływów pieniężnych,
- zysk przed opodatkowaniem,
- zobowiązania podatkowe,
- zysk po opodatkowaniu.
Przygotowany indywidualnie model finansowy Franczyzobiorca będzie mógł porównać w stosunku do obecnie osiąganych wyników, aby na tej podstawie wymiernie ocenić jakość i atrakcyjność przygotowanej oferty franczyzowej systemu Kwiatostan.