W maju większy popyt na kwiaty

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Dla przedsiębiorców florystycznych w różnych krajach europejskich, zbliżające się Dni Matki w maju z reguły oznaczają wzrost popytu na kwiaty. Ta okazja, będąca jednym z najbardziej popularnych świąt obchodzonych na całym kontynencie, skutkuje z reguły zwiększonym zapotrzebowaniem na bukiety, kompozycje kwiatowe oraz pojedyncze kwiaty jako prezenty dla ukochanych mam. Wzrost popytu na kwiaty z okazji Dnia Matki ma wpływ na wzrost cen kwiatów na rynku hurtowym, co wpływa na większe koszty zakupów asortymentu kwiaciarni.

Warto mieć świadomość, że Dzień Matki w różnych krajach europejskich obchodzony jest w różnych terminach. Na przykład, w Polsce oraz wielu innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Dzień Matki przypada na 26 maja, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest to zazwyczaj czwarta niedziela marca. Ta zróżnicowana data obchodów może wpłynąć na harmonogramy dostaw oraz dostępność kwiatów na rynku w różnych krajach.

Datę 26 maja kojarzą wszyscy w Polsce jako Dzień Mamy. Tymczasem Dzień Matki w innych krajach obchodzony jest w zupełnie innych miesiącach jako święto stałe lub ruchome. Najwcześniej świętuje się w Norwegii, w drugą niedzielę lutego, potem w Gruzji 3 marca, a następnie 8 marca m.in. w Bułgarii, Słowenii czy Albanii. W czwartą niedzielę wielkiego postu Dzień Matki obchodzi Irlandia i Wielka Brytania.

Większość krajów obchodzi jednak Dzień Mamy w maju. W pierwszą niedzielę maja prezenty dostają mamy na Węgrzech, Litwie czy w Hiszpanii. W drugą niedzielę maja Dzień Matki obchodzi kilkadziesiąt państw, w tym Stany Zjednoczone, Kanada, Dania, Austria, Słowacja, Włochy, Niemcy, Szwajcaria i Ukraina. Dzień Mamy wypada też w ostatnią niedzielę maja/pierwszą niedzielę czerwca (Francja, Szwecja, Tunezja), a także w sierpniu, październiku, listopadzie i grudniu.

Bez wątpienia w maju możemy spodziewać się wyższych cen na kwiaty z powodu zwiększonego popytu. Aby skutecznie zarządzać spodziewanym wzrostem cen kwiatów z powodu zbliżających się Dni Matki, przedsiębiorcy florystyczni powinni rozważyć dostosowanie strategii cenowej do aktualnej sytuacji, wzrost cen nie może nas zaskoczyć. Warto również rozważyć wcześniejsze zamówienia i negocjacje z dostawcami, aby zabezpieczyć odpowiednią ilość kwiatów w atrakcyjnych cenach, co pozwoli zachować konkurencyjność i zadowolić klientów w tym okresie wzmożonego popytu.

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.