Dlaczego warto się szkolić?
Wielu przedsiębiorców wybiera „ewolucyjny” sposób działania, będąc przekonanym o wyższości wiedzy nabytej metodą prób i błędów od tej przekazywanej przez innych. Nic bardziej błędnego, już w starożytnych Indiach stworzono przysłowie:
Doświadczenie prowadzi szkołę, w której lekcje są bardzo drogieprzysłowie hinduskie
Czy mamy czas i stać nas na to aby zdobywać wiedzę na błędach? Jestem przekonany, że korzystniej jest przyjąć koncepcje organizacji uczącej się, potrafiącej dostosować się do szybko zmieniających się warunków w branży kwiatowej. Jej założenie jest bardzo proste. Aby przetrwać, aby wyprzedzić działania konkurencyjnych przedsiębiorstw, nie wystarczy organizować pracy i zarządzać nią.
Organizacja i wszyscy jej członkowie musza się ciągle uczyć. Każdy właściciel kwiaciarni powinien zdobyć wiedzę i umiejętności florystyczne, ale przede wszystkim umiejętność skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem. Natomiast pracownicy warto aby oprócz umiejętności florystycznych posiadali również wiedzę na temat skutecznej sprzedaży i profesjonalnej obsługi klienta. Dopiero kompleksowe połączenie tych dziedzin pozwoli doprowadzić firmę florystyczną do sukcesu, którego podstawą jest samodoskonalenie i ciągły rozwój.
Jednak jest metoda aby szybciej dostosować się do zmian. Tą metodą jest przekazywanie jednostkowych doświadczeń i wiedzy innym jednostkom, czyli edukacja
Nie trzeba więc kroczyć żmudną i często kosztowną drogą ewolucyjnych prób i błędów, lecz można „na skróty” zdobyć informacje i doświadczenie służące do przystosowania firmy do zmieniających się warunków na rynku kwiatowym.
Przekonaliśmy Cię?
Poznaj tematy szkoleń jakie prowadzimy, na pewno znajdziesz dla siebie coś interesującego.
Przejrzyj ofertę szkoleń