Tegoroczny Dzień Matki to już historia w wielu krajach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej. W Polsce to kwiatowe święto jeszcze przed nami… Jak będzie? Będzie inaczej, ale będzie. Publikujemy aktualne statystyki z innych krajów, na pewno będzie to ciekawa wskazówka podpowiadająca jak się przygotować, jak zaplanować pracę Twojej kwiaciarni.
Mam dodatkowe informacje z firm organizujących przesyłki kwiatowe w Polsce, że już mają więcej zleceń niż rok temu o tej porze, a jeszcze kilka dni przed nami.
Czy Twoja kwiaciarnia była otwarta na Dzień Matki?
- 91% Tak
- 9% Nie
Jaki to był Dzień Matki… (lepiej, tak samo, gorzej) niż oczekiwano?
- 84% lepiej
- 9% Tak samo
- 7% Gorzej
Jaki procent zamówień (w przybliżeniu) pochodzi z Twojej eKwiaciarni?
Średnio 52% zamówień pochodziło z kwiaciarni e-commerce.
Jaki procent zamówień (w przybliżeniu) pochodzi z rozmów telefonicznych?
Średnio 41% zamówień zostało złożonych telefonicznie.
Czy udało Ci się zamówić potrzebne kwiaty?
- 49,1% Kwiaciarnie dostało potrzebne kwiaty, ale z pewnymi problemami.
- 39% kwiaciarni dostało kwiaty bez problemów.
- 11,9% kwiaciarni nie mogło zdobyć potrzebnych kwiatów.
Jakie były twoje najlepiej sprzedające się produkty?
- 87,3% gotowe bukiety
- 10,9% indywidualnie układany bukiet
- 5,9% róże
- 5% inne
Jaki był twój najpopularniejszy prezent?
- 44,7% cukierki / czekoladki
- 39,1% inne upominki
- 14,4% balony
- 1,9% pluszowe zwierzaki
Jaki był Twój średni koszyk sprzedaży?
Średnio sprzedaż na jednego klienta wyniosła 75 USD
Kiedy Twoja kwiaciarnia otrzymywała zamówienia na Dzień Matki?
- 47% Ostatni tydzień kwietnia
- 37% Pierwszy tydzień maja
- 16% Dzień Matki
Gdzie znajduje się Twoja florystyczna firma?
- 85% Stany Zjednoczone
- 8% Międzynarodowa
- 7% Kanada