Przesyłki kwiatowe – współpraca czy wyzysk?

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Panel dyskusyjny – 27 lutego (czwartek) godzina 15:45 – 16:30 Scena Główna w paw. 2

Od kilku lat sytuacja na rynku przesyłek kwiatowych staje się coraz bardziej niepokojąca. Główni gracze i wielu mniejszych walczy o swój udział w rynku. Niestety, zamiast prześcigać się w kreatywności i jakości świadczonego serwisu, skupili się na rywalizacji cenowej. W popularne dni kwiatowe licytują się promocjami cenowymi, kiedy to ceny hurtowe kwiatów przeważnie są na dość wysokim poziomie.

Kto na tym zyskuje? Kto traci? Pozornie zyskuje klient, przynajmniej tak może mu się wydawać. Traci florysta starający się rzetelnie wykonać usługę. Niestety w takim przypadku nie da się zrobić czegoś bardzo tanio i dobrze. Dlatego tak naprawdę traci na tym klient, który widzi na zdjęciu piękny bukiet, a w rzeczywistości adresat otrzymuje zaledwie namiastkę oczekiwanego zamówienia.

Przyszedł czas na to, aby porozmawiać na ten temat, dlatego do dyskusji zaprosiłem przedstawicieli różnych sieci organizujących usługę przesyłek kwiatowych. To będzie czas na rozmowę o tym, dokąd zmierza ta część branży. Przyglądający się dyskusji będą mogli wyciągnąć wnioski czy warto takie usługi wprowadzić do swojej oferty, ewentualnie którego partnera wybrać. Ważne aby polityka jakości takiej sieci miała na uwadze dobro wszystkich stron. Aby nie kierowali się strategią – sprzedać drogo, zrealizować jak najtaniej – bo to krótkowzroczne działanie.

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.