Targi IPM ESSEN 2012

Andrzej DąbrowskiIPM ESSEN, Rynek europejski, Rynek polski, Rynek zagraniczny, WF, Wywiady Dodaj komentarz

IPM ESSEN – serce kwiatowego handlu

Targi IPM ESSEN są centralną sceną światowego handlu Zielonej Branży. 59 600 branżowców widziało innowacje 1 517 wystawców z 44 krajów.

Targi IPM ESSEN 2012 były dla Zielonej Branży nie tylko barometrem nastrojów, lecz również i koniunktury. 36 procent gości przybyło z zagranicy – co oznacza wzrost udziału zagranicznego o 10 procent. Taki wzrost międzynarodowej reprezentacji przy jednocześnie bardzo wysokim udziale osób podejmujących decyzje – 74 procent odwiedzających IPM to decydenci – charakteryzuje ogromny sukces 30. edycji IPM ESSEN, która zakończyły się w na terenie Messe Essen. 59 600 specjalistów z ponad 90 krajów informowało się i dokonało zamówień u 1 517 wystawców z 44 krajów. – O 30. edycji targów IPM ESSEN mówi się w samych superlatywach –  co zgodnie stwierdzili Frank Thorwirth, przewodniczący dyrekcji targów Messe Essen oraz Egon Galinnis, kierownik targów Messe Essen. – Najpiękniejszy prezent na „30. urodziny” sprawili targom IMP wystawcy i goście, którzy swoim sukcesem potwierdzają koncept targów IPM. – dodają.

Kwiatowe aranżacje na poziomie klasy światowej w FDF Florist Event Center

Dla międzynarodowego świata florystyki wizyta na targach IPM ESSEN 2012 była koniecznością. W zapełnionej do ostatniego miejsca hali FDF-FloristEvent – Center 1A/Green City – Zrzeszenie Branżowe Niemieckich Florystów (Fachverband Deutscher Floristen) zaprezentowało pełne spektrum kreatywności florystycznej. Sięgające w przestrzeń obiekty najlepszych z najlepszych zachwycały florystów i przedstawicieli mediów tej branży. Helmuth Prinz, Prezes Zrzeszenia Branżowego Niemieckich Florystów skomentował – Targi IPM ESSEN 2012 zaprezentowały się silnie, kolorowo, dynamicznie i twórczo na najwyższym poziomie! Dla FDF, w roku jubileuszowym, stały się one ponownie bramą do międzynarodowego świata florystyki. – podsumował.

Przodujący na arenie międzynarodowej florysta Gregor Lersch oraz niemieccy mistrzowie florystyki Thomas Gröhbühl i Felix Geiling-Rasmus zaprezentowali w zapierającym dech pokazie na oczach gości z wielu krajów pełną artyzmu kwiecistą grę kolorów, struktur i proporcji. Marry Mania, wytworne przedstawienie weselne, zaprezentowało innowacyjne aranżacje kwiatowe na ten „najpiękniejszy dzień życia”. Zbieżnie z tymi momentami kulminacyjnymi w sztuce układania kwiatów FDF przedstawiło programy florystyczne do promocji sprzedaży z myślą o skutecznym wprowadzeniu kwiatów na rynek zbytu. Do nich zalicza się nowa „ofensywa bukietów” BBH/FDF, polecająca w roku 2012 między innymi podwiązywane bukiety w naturalnych kompozycjach z kwiatów o długich łodygach.

Kolejne wyjątkowe aranżacje kwiatowe mieściły się na piętrze targów IPM. Nastrojowe wyspy tematyczne, place śródziemnomorskie, prowadziły gości i fachowców przez ukwieconą strefę florystyczną. Niemiecki mistrz florystyki Thomas Gröhbühl zainscenizował kwiatowe asortymenty wystawców. Także zorganizowane na targach IPM w hali 9.1. konkursy oraz w nowa hala „Albert-Helmes” były atrakcyjnymi punktami, przyciągającymi gości. Gratulacje otrzymała Joanna Jakoby z Blumen Naskret z Düsseldorfu, która w tym roku wygrała ulubiony Puchar Targów (Messe-Cup).

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.