Rynek hurtowy kwiatów we Francji

Andrzej DąbrowskiGiełda branżowa, Hurtownie, Rynek europejski, Rynek zagraniczny, WF, Zakup kwiatów Dodaj komentarz

Rynek hurtowy kwiatów we Francji – rynek chroniony

Rynek hurtowy kwiatów we Francji należy do rynków chronionych, co oznacza, że sprzedaż hurtowa winna odbywać się na tzw. giełdach o strategicznym znaczeniu dla kraju (fr. marché d˝intérét national). W myśl przepisów francuskiego kodeksu handlowego na tego typu giełdach istnieje całkowity zakaz sprzedaży przez hurtowników towarów (w tym kwiatów) tzw. klientom detalicznym.

O znaczeniu strategicznym

Ponadto giełdy te stanowią kategorię usług publicznych, które pozwalają hurtownikom i producentom na korzystanie z usług zbiorowego zarządzania dostosowanych do szczególnych właściwości określonych produktów rolnych i spożywczych. Zakwalifikowanie rynku produktów rolnych i spożywczych jako giełdy o strategicznym znaczeniu dla kraju lub jej utworzenie następuje na wniosek rad regionalnych.

O zmianach decyduje rząd

Pozbawienie giełdy jej znaczenia strategicznego może nastąpić przez zarządzenie ministra ds. handlu oraz ministra ds. rolnictwa na wniosek rady, jeżeli działalność rynku nie prowadzi do realizacji ww. zadań. Wyodrębnia się również tzw. sprzedaż kwiatów w ilościach hurtowych typu cash and carry, niemniej kwalifikowana jest ona jako sprzedaż pozagiełdowa.

Zainteresowanych rynkiem hurtowym w innych krajach europejskich odsyłam do artykułów:

Rynek hurtowy kwiatów w Niemczech

Rynek hurtowy kwiatów w Republice Czeskiej

Rynek hurtowy kwiatów w Królestwie Niderlandów

Rynek hurtowy kwiatów w Wielkiej Brytanii

Rynek hurtowy kwiatów w Hiszpanii

Rynek hurtowy kwiatów na Węgrzech

Rynek hurtowy kwiatów w Bułgarii

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.