Rynek hurtowy kwiatów w Republice Czeskiej

Andrzej DąbrowskiGiełda branżowa, Hurtownie, Rynek europejski, Rynek zagraniczny, WF, Zakup kwiatów Dodaj komentarz

W Czechach nie istnieje odrębna regulacja prawna rynku kwiatów oraz roślin dekoracyjnych. Rynek hurtowy kwiatów w Republice Czeskiej wygląda tak – główną pozycję na rynku zajmują hurtownie, które w 90% zaopatrują się w kwiaty cięte od dostawców zagranicznych oraz na zagranicznych giełdach kwiatowych. Rynek hurtowy kwiatów w Republice Czeskiej nie posiada żadnych giełd kwiatowych, a produkcję kwiatów ciętych, biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży, można uznać za symboliczną. Sprzedawcy (kwiaciarnie, sklepy ogrodnicze, itp.) zaopatrują się w kwiaty cięte i doniczkowe z reguły w hurtowniach. Nie ma przepisów zabraniających klientom detalicznym (osobom fizycznym) nabywania kwiatów bezpośrednio w hurtowniach. Stosunki handlowe pomiędzy hurtownią a klientem indywidualnym uzależnione są od polityki handlowej danej hurtowni oraz od rytmiczności i wielkości zamówienia. To samo dotyczy sprzedaży innych roślin ozdobnych (kwiatów doniczkowych, drzew i krzewów ozdobnych).

Zainteresowanych rynkiem hurtowym w innych krajach europejskich odsyłam do artykułów:

Rynek hurtowy kwiatów w Niemczech

Rynek hurtowy kwiatów w Królestwie Niderlandów

Rynek hurtowy kwiatów we Francji

Rynek hurtowy kwiatów w Wielkiej Brytanii

Rynek hurtowy kwiatów w Hiszpanii

Rynek hurtowy kwiatów na Węgrzech

Rynek hurtowy kwiatów w Bułgarii

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.