Franczyza – nowość, która chce zawojować rynek

Andrzej DąbrowskiBukieciarz, Franczyza, Media o nas, Przedsiębiorczość, Publikacje, Rynek polski, WF Dodaj komentarz

Nowe branże a franczyza

Dopiero niedawno pojawiły się też systemy w branżach bardzo dobrze rozwiniętych w naszym kraju, ale głównie przez niezależnych przedsiębiorców, a nie operatorów sieci franczyzowych. Mowa m.in. o aptekach. Jest ich na rynku ponad 13 tys., w ramach sieci funkcjonuje mniej niż połowa, aczkolwiek wiele z tych sieci ma charakter programów lojalnościowych, a nie franczyzy. Na rynku pojawiły się jednak w ostatnim czasie takie systemy jak Mediq, Bliska Apteka czy Arnika, które rozpoczęły już proces pozyskiwania franczyzobiorców i mają na swoim koncie pierwsze sukcesy.

Kolejną nową branżą rozwijaną poprzez system jakim jest franczyza są kwiaciarnie. Takie oferty jak Fashion Flowers, Flora Poland czy Bukieciarz nie pozyskały do tej pory zbyt wielu inwestorów. Chociaż niektórych przypadkach są to firmy z dość dużym jak na ten rynek doświadczeniem – Bukieciarz działa od 16 lat i ma 6 własnych sklepów, a Fashion Flowers – 5 kwiaciarni, pierwsza uruchomiona została w 2001 roku.

W tym roku z franczyzą wyszły na rynek także firmy świadczące usługi dla biznesu takie jak Promstar.pl i Servicios Normativos. Obie mają na razie tylko po jednym oddziale własnym. Promstar.pl zajmuje się sprzedażą ruchomości firmowych i państwowych w drodze licytacji, jego oddział działa od roku w Krakowie. Natomiast SN to hiszpańska firma doradzająca w zakresie systemów zarządzania powstała w 1996 r., ale w naszym kraju działająca dopiero od tego roku.

Więcej TUTAJ

Artykuł został opublikowany na portalu franczyzawpolsce.pl w dniu 2010.09.24

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.