Główne bariery wejścia na rynek florystyczny

Andrzej DąbrowskiKonsultant w biznesie florystycznym, Otwarcie kwiaciarni, Przedsiębiorczość, Przedsiębiorczość dla uczniów, WF, Wsparcie 1 Comments

Pomimo, że każdemu rozpoczynającemu działalność w branży biznes ten wydaje się prosty, przyjemny i dochodowy – rzeczywistość często bywa całkiem inna. Bariery, które stoją po drodze wejścia na rynek florystyczny i na drodze sukcesu w tym biznesie liczyć można na pęczki, warto więc o nich pamiętać decydując się na otwarcie kwiaciarni.

Główne bariery wejścia na rynek florystyczny:

  1. Niewiele informacji o rynku, co utrudnia stworzenie modelu biznesowego jeszcze w fazie planowania.
  2. Umiejętności florystyczne, długotrwała i kosztowna nauka.
  3. Wiedza menedżerska, niezbędna w prowadzeniu florystycznej firmy.
  4. Umiejętność dopasowania asortymentu kwiatów i roślin do sezonowości w branży. Tak naprawdę dopiero kilkuletnie doświadczenie i analiza pozwala opanować tą umiejętność.
  5. Skuteczne działania marketingowe, dopasowane do branży.
  6. Towaroznawstwo, znajomość odmian kwiatów, ich dostępności, a także cen w różnych okresach. Co jest konieczne w przygotowywaniu i kalkulacji ofert.
  7. Znajomość zagadnień na temat trwałości i zastosowania kwiatów w bukietach i dekoracjach.
  8. Zdobycie zaufania klientów.
  9. Bogate portfolio, które zdobywa się przez wiele lat.
  10. Znalezienie sprawdzonych, niezawodnych dostawców rozumiejących specyfikę branży i potrzeby florystów.

Działamy na trudnym rynku, gdzie podstawowym problemem jest krótka trwałość produktu. Jak mieć bogaty asortyment i jak najmniej niesprzedanych roślin wyrzucać do kosza? Kto znajdzie odpowiedź na to pytanie ten osiągnie biznesowy sukces.

Wszystkie bariery wejścia na rynek florystyczny można pokonywać samodzielnie, można również skorzystać z pomocy doradcy.

W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – wsparcieflorystow.pl oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: info@wsparcieflorystow.pl

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Komentarze(y) 1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.