Jak to w ogóle możliwe, że nagle znaleźliśmy się w Hiszpanii? Na początku skupieni byliśmy totalnie na rozwoju projektu Kwiatomat w Polsce. A w międzyczasie nagle zaczęły do nas docierać zapytania z różnych miejsc w Europie, w tym od Adriany Colombo, właścicielki kwiaciarni Tendencias Floristas w Pontevedra w Hiszpanii.
Ta podróż do Hiszpanii miała na celu między innymi osobiste spotkanie z osobami, które zainstalowały nasze BouquetMats w Galicji w Hiszpanii. Pierwsza wizyta to była niezwykle emocjonalne spotkanie z Adrianą. Tu nagle musieliśmy sobie przypomnieć słowa i zwroty po hiszpańsku. W czasie kilkunastominutowego oczekiwania na córkę Adriany, która miała nam pomóc w komunikacji w języku angielskim, my już wiele tematów omówiliśmy w lokalnym języku, oczywiście sporadycznie wspierając się translatora.
Zaczęliśmy od podziękowań za zaufanie i pytania – jak to, skąd taki pomysł, dlaczego akurat nasz BouquetMat? Odpowiedź była niesamowita: “Od kilku lat szukałam automatu do sprzedaży bukietów, w czasie kiedy kwiaciarnia jest zamknięta. Sprawdziłam wiele ofert z całego świata i Wasz BouquetMat najbardziej mnie zainteresował. Przede wszystkim zachwycił mnie jego wygląd i funkcjonalności. Czułam, że jest to idealna maszyna do wsparcia sprzedaży bukietów mojej kwiaciarni. To nie jest tak, że zamawiałam w ciemno! Przecież mieliśmy kilka spotkań online, wiele pytań i odpowiedzi, które rozwiały wszelkie moje wątpliwości. Nie bez znaczenia była opieka Ani, Waszej przedstawicielki na Hiszpanię, z którą mogłam się porozumieć w języku hiszpańskim. Dzięki temu cały proces zamówienia, wyboru optymalnych opcji, transportu, instalacji przebiegł bardzo sprawnie. Dzisiaj, po kilku miesiącach mogę stwierdzić – jestem bardzo zadowolona z inwestycji. Już myślę o kolejnych BouquetMats i chętnie polecam tę innowację wszystkim osobom, które do mnie dzwonią i pytają z Hiszpanii i Portugalii. Jestem przekonana, że BouquetMat to kierunek rozwoju rynku kwiatowego, dzięki niemu bukiety są bardziej dostępne, a koszty sprzedaży niższe.”
Spotkanie przy BouquetMat było świetną okazją do przeglądu serwisowego i do omówienia wszystkich funkcjonalności maszyny i aplikacji: BOXCO System – system łączenia półek, Funkcja GUARD – monitoring parametrów online, system odbioru rezerwacji, licznik pokazujący czas przebywania bukietów w box’ach, system kodów rabatowych, automatyczne przeceny bukietów po określonym czasie. Adriana bez wątpienia jest naszą ambasadorką w Hiszpanii, dlatego też udostępniliśmy jej pełną wersję aplikacji Kwiatomat 24 EA, ciekawi jesteśmy opinii z testowania wszystkich nowych funkcjonalności naszej aplikacji do zarządzania Kwiatomatem.
Oczywiście nie rozmawialiśmy tylko o BouquetMats, to była okazja do analizy działalności hiszpańskich kwiaciarni i porównania ich do polski. Mogę stwierdzić, że to bardzo podobne biznesy. Przedsiębiorcy dbający rozwój, nie stojący w miejscu, szukający nowości, kreujący przyszłość nie narzekają. Są zapracowani, ale zadowoleni ze swojej pracy. Tak więc mimo dzielącego nas dystansu prawie trzech tysięcy kilometrów, działamy w podobnych warunkach i cały czas widzimy sens tego biznesu.
#kwiaciarnia #wygoda #wsparcieflorystow #bukietomat #kwiatomat #FlowerMat #BlumenMat #BluMat #BouquetMat #Květomat #kvetenstvi #kwiatomat24 #flowervendingmachine