Kierunek Hiszpania – BouquetMat

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Jak to w ogóle możliwe, że nagle znaleźliśmy się w Hiszpanii? Na początku skupieni byliśmy totalnie na rozwoju projektu Kwiatomat w Polsce. A w międzyczasie nagle zaczęły do nas docierać zapytania z różnych miejsc w Europie, w tym od Adriany Colombo, właścicielki kwiaciarni Tendencias Floristas w Pontevedra w Hiszpanii.

Ta podróż do Hiszpanii miała na celu między innymi osobiste spotkanie z osobami, które zainstalowały nasze BouquetMats w Galicji w Hiszpanii. Pierwsza wizyta to była niezwykle emocjonalne spotkanie z Adrianą. Tu nagle musieliśmy sobie przypomnieć słowa i zwroty po hiszpańsku. W czasie kilkunastominutowego oczekiwania na córkę Adriany, która miała nam pomóc w komunikacji w języku angielskim, my już wiele tematów omówiliśmy w lokalnym języku, oczywiście sporadycznie wspierając się translatora.

Zaczęliśmy od podziękowań za zaufanie i pytania – jak to, skąd taki pomysł, dlaczego akurat nasz BouquetMat? Odpowiedź była niesamowita: “Od kilku lat szukałam automatu do sprzedaży bukietów, w czasie kiedy kwiaciarnia jest zamknięta. Sprawdziłam wiele ofert z całego świata i Wasz BouquetMat najbardziej mnie zainteresował. Przede wszystkim zachwycił mnie jego wygląd i funkcjonalności. Czułam, że jest to idealna maszyna do wsparcia sprzedaży bukietów mojej kwiaciarni. To nie jest tak, że zamawiałam w ciemno! Przecież mieliśmy kilka spotkań online, wiele pytań i odpowiedzi, które rozwiały wszelkie moje wątpliwości. Nie bez znaczenia była opieka Ani, Waszej przedstawicielki na Hiszpanię, z którą mogłam się porozumieć w języku hiszpańskim. Dzięki temu cały proces zamówienia, wyboru optymalnych opcji, transportu, instalacji przebiegł bardzo sprawnie. Dzisiaj, po kilku miesiącach mogę stwierdzić – jestem bardzo zadowolona z inwestycji. Już myślę o kolejnych BouquetMats i chętnie polecam tę innowację wszystkim osobom, które do mnie dzwonią i pytają z Hiszpanii i Portugalii. Jestem przekonana, że BouquetMat to kierunek rozwoju rynku kwiatowego, dzięki niemu bukiety są bardziej dostępne, a koszty sprzedaży niższe.”

Spotkanie przy BouquetMat było świetną okazją do przeglądu serwisowego i do omówienia wszystkich funkcjonalności maszyny i aplikacji: BOXCO System – system łączenia półek, Funkcja GUARD – monitoring parametrów online, system odbioru rezerwacji, licznik pokazujący czas przebywania bukietów w box’ach, system kodów rabatowych, automatyczne przeceny bukietów po określonym czasie. Adriana bez wątpienia jest naszą ambasadorką w Hiszpanii, dlatego też udostępniliśmy jej pełną wersję aplikacji Kwiatomat 24 EA, ciekawi jesteśmy opinii z testowania wszystkich nowych funkcjonalności naszej aplikacji do zarządzania Kwiatomatem.

Oczywiście nie rozmawialiśmy tylko o BouquetMats, to była okazja do analizy działalności hiszpańskich kwiaciarni i porównania ich do polski. Mogę stwierdzić, że to bardzo podobne biznesy. Przedsiębiorcy dbający rozwój, nie stojący w miejscu, szukający nowości, kreujący przyszłość nie narzekają. Są zapracowani, ale zadowoleni ze swojej pracy. Tak więc mimo dzielącego nas dystansu prawie trzech tysięcy kilometrów, działamy w podobnych warunkach i cały czas widzimy sens tego biznesu.

#kwiaciarnia #wygoda #wsparcieflorystow #bukietomat #kwiatomat #FlowerMat #BlumenMat #BluMat #BouquetMat #Květomat #kvetenstvi #kwiatomat24 #flowervendingmachine

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.