Warto na biznes spojrzeć z dystansem

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Przedsiębiorcy florystyczni to bardzo zapracowani ludzie. Często tak mocno są zaangażowani w działalność firmy, że brakuje czasu na inne sprawy niż praca, często zapominają o odpoczynku, a często w tym zabieganiu tracą kontrolę sytuacji, tego co się dzieje w firmie oprócz kupowania i sprzedawania kwiatów.

Warto nieraz zwolnić, usiąść i porozmawiać. Organizowane przez nas tygodniowe turnusy w ramach projektu Podróże kształcą florystycznie to znakomita okazja na zdobycie nowej wiedzy i umiejętności, mamy na to 3 warsztatowe dni. To również idealny moment na nicnierobienie lub po prostu na rozmowy, te branżowe, te dotyczące naszych firm, ale też takie rozmowy o życiu florystów. Takie rozmowy pozwalają na podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i spojrzenie z dystansem na swoją firmę. Bo przecież wszyscy działamy podobnie, jednak to te różnice są bardzo ważne. Nieraz szczegóły stanowią o sukcesie lub porażce.

Taki moment zwrócenia się do osoby spoza własnego kręgu, trochę z zewnątrz samo w sobie jest antidotum, na sytuację zatrzymania a czasem utraty energii i motywacji. Umysł tak działa, że gdy jesteśmy zmęczeni albo zaniepokojeni, co dzisiaj dotyka większości z nas, percepcja się zawęża. Trudno rozwiązywać nasze problemy zwłaszcza, kiedy szukanie rozwiązań wymaga szerokiej perspektywy. W takim momencie zwrócenie się do kogoś z branży, kto ma doświadczenie w prowadzeniu biznesu florystycznego i potrafi się tym doświadczeniem dzielić, dajesz sobie poszerzenie perspektywy, a ja po prostu uważnie ciebie wysłucham, postaram się zrozumieć twoją sytuację i z tej perspektywy wskażę co można zrobić, co ja bym zrobił mając moją wiedzę i doświadczenie, aby rozwiązać problem, aby poprawić sytuację. Miałem już wiele takich spotkań, po których często rozmówcy mieli poczucie, że im pomogłem.

Tak naprawdę oni sami sobie pomogli fundując sobie kontakt z kimś kto przyszedł trochę z zewnątrz, aby poszerzyć perspektywę i wspólnie szukać szans na rozwój. Warto słuchać, warto rozmawiać, tylko na to trzeba mieć odpowiednią przestrzeń, czas i miejsce… Możemy spotkać się osobiście, możemy porozmawiać telefonicznie, możemy zaaranżować spotkanie online. Jednak najlepsze możliwości na poznanie siebie i sytuacji w firmie są dwudniowe szkolenia Kwitnące przedsiębiorstwo (również ONLINE) lub wspólne tygodniowe wyjazdy w ramach projektu Podróże kształcą florystycznie. Kolejne takie branżowe wyjazdy już we wrześniu do Toskanii i w listopadzie na Sycylię. Informacje, opinie, zapisy na stronie warsztatów.

? Bernard Łętowski

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.