
Zdjęcie: Fotobueno
Przepiękne stoiska, wspaniałe kwiaty, cudowne pokazy oraz wiele biznesowych spotkań. Tak można podsumować to wyjątkowe wydarzenie. Tegoroczne targi Gardenia/Special days/Sport Invest odwiedziło 23 723 osób. Targi Special Days zajmowały przestrzeń dwóch hal. Na ciekawie zaaranżowanych stoiskach, rozbrzmiewały handlowe rozmowy, można było poznać nowości i dowiedzieć się jakie trendy będą dominować w nadchodzących sezonach.

Zdjęcie: Fotobueno
Na scenie w pawilonie 8 goście mieli okazję zobaczyć liczne pokazy florystyczne i posłuchać inspirujących prelekcji. Pierwszy dzień otworzył pokaz przygotowany przez VHV FLOWERS – „Pora na koral króla kolorów”. Mistrzowie florystyki Joanna Lewandowska, Joanna Kiedacz, Piotr Marzec, Rafał Kawałko) przedstawili autorskie kompozycje kwiatowe w barwach ogłoszonego przez PANTONE kolorem roku 2019 – koralowego.

Zdjęcie: Fotobueno
Następnie na scenie pojawiła się charyzmatyczna Monika Bębenek (szkoła florystyczna Kwitnące Horyzonty), omawiając bio desig, w specjalnie przygotowanym pokazie „Zielone poruszenie”. Kolejnym punktem bogatego programu Targów było wystąpienie Andrzeja Dąbrowskiego (wsparcieflorystów.pl) na temat prawnych aspektów prowadzenia kwiaciarni.

Zdjęcie: Bernard Łętowski
Następnie na scenie odbyła się prawdziwa bitwa – na bukiety. W tej iście sportowej rywalizacji przygotowanej przez OZEXPORT Polska, floryści komponowali bukiety lub aranżacje w konkretnym stylu w czasie zaledwie kilku minut, do tego z materiałów wybranych przez przeciwników. O godzinie 13.15 w Alei Lipowej na gości Targów Special Days czekała też prawdziwa kwiatowa niespodzianka przygotowana przez Kwitnące Horyzonty! Roztańczone florystki prezentujące swoje kompozycje, porywały zwiedzających do tańca.

Foto: Bernard Łętowski
Kolejnym punktem programu była prezentacja produktów OASIS BLACK. Ambasador marki, mistrz florystyczny Tomasz Max Kuczyński w inspirującym pokazie, przedstawiał jakie możliwości daje użycie produktów tej firmy.
Potężną dawkę fachowej wiedzy przedstawił Bartłomiej Stefańczyk, trener Floral Academy, opowiadając o tym jak być liderem we florystyce i jakie biznesowe wyzwania stają na drodze florystów. Wystąpienia na scenie w pawilonie 8 cieszyły się ogromną popularnością.

Zdjęcie: Fotobueno
Drugi dzień rozpoczęło wręczenie nagród w Konkursie dla kwiaciarń organizowanym przez Sito Poznań, następnie zwiedzający mieli okazję zobaczyć florystyczne ozdoby dla panów w interpretacji Piotra Marca. Tomasz Max Kuczyński przedstawił trendy jakie szykuje dla florystów Plastiflora.

Foto: Bernard Łętowski
Firma Euroflorist przedstawiła pokaz „Kwiaty pełne życzeń”, na temat flowerboxów i bukietów okolicznościowych. Baśniową atmosferę na scenie stworzyły Dzikie Pola, uchylając rąbka tajemnicy pracy przy floralnej fotografii. Podobnie baśniowo było na scenie podczas pokazu Zespołu Szkół w Jaworze. Następnie Andrzej Dąbrowski przedstawił zagrożenia i szanse, jakie jego zdaniem, stoją przed branżą florystyczną. Dzień zwieńczyło ogłoszenie wyników Eliminacji Konkursu EuroSkills.

Zdjęcie: Fotobueno
Trzeciego dnia Targów zwiedzający mogli uczestniczyć w pokazie na bardzo aktualny dzisiaj temat „Rośliny w walce ze smogiem” (VHV FLOWERS). Następnie na scenie pojawił się znany florystyczny duet z kwiaciarni Kwiaty & Miut, przedstawiając pokaz „Wedding by Kwiaty&Miut”. Podobny temat poruszyła w swoim pokazie szkoła Kwitnące Horyzonty pod wodzą Moniki Bębenek.

Zdjęcie: Fotobueno
Merytoryczny, ciekawy program wydarzeń towarzyszących, uzupełniał prezentowaną na stoiskach ofertę. Uczestnictwo w Targach dało szansę poznania aktualnych trendów i rynkowych nowości z branży artykułów dekoracyjnych, ozdób świątecznych i okolicznościowych. W pawilonach można było podziwiać zarówno kwiaty, jak i bombki, choinki czy ozdoby wielkanocne.

Zdjęcie: Fotobueno
Na niektórych stoiskach królowała wiosna, mnóstwo było wielkanocnych ozdób. Na innych znowu można było podziwiać trendy bożonarodzeniowe. Na kolejnych znaleźć balony i artykuły dekoracyjne, które ubarwią każdą imprezę. Nie zabrakło również oferty markowych świec. Warto podkreślić, że dzięki różnorodności prezentowanych produktów targi te to czas owocnych spotkań biznesowych, inspirujących rozmów i nawiązywania trwałych kontaktów. Poszukujący wnętrzarskich inspiracji z pewnością mieli w czym wybierać.

Zdjęcie: Fotobueno
Nagroda Acanthus Aureus za najlepsze stoisko!
Przyznawane przez Grupę MTP wyróżnienie ma na celu nagradzanie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych, które sprzyjają bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślają pozytywny wizerunek firmy, wystawiającej swoją ofertę na poszczególnych targach. Statuetką Złotego Akanta nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów. Na targach Special Days nagrodzono stoiska firm: KAEMINGK SEASON DECORATIONS B.V., Pawilon 5A, stoisko 23; Grupa Zachodnia, Pawilon 5A, stoisko 24; OZ EXPORT BV, Pawilon 8, stoisko 16. PLASTIFLORA Sp. z o.o. Sp. K. Pawilon 8, stoisko 25. Gratulujemy!
Złoty medal – nagrodę za produkt najbardziej innowacyjny i nowoczesny otrzymała firma Karen Decor za oświetlenie led o nazwie Twinkly . To technologiczna ewolucja tradycyjnego oświetlenia bożonarodzeniowego , jest to oświetlenie LED nowej generacji sterowane za pomocą smartfona dzięki zintegrowanemu Wi-Fi, za pomocą którego można wyświetlać i konfigurować nieskończoną liczbę efektów.

Zdjęcie: Fotobueno
Bogata oferta wystawców prezentowanych na Targach, daje możliwość zapoznania się z szeroką gamą produktów świątecznych i okazjonalnych. Program towarzyszący, obfitujący w wyjątkowe pokazy, szkolenia i warsztaty florystyczne, sprawiają, że zarówno dla profesjonalistów jak i pasjonatów florystyki, właścicieli kwiaciarń i pracowni florystycznych, to jedno z najważniejszych wydarzeń w targowym kalendarzu. Dlatego…Do zobaczenia za rok!