Gwiazdy betlejemskie, czyli poinsecje to niekwestionowany symbol Bożego Narodzenia. Obecnie jest już ponad 150 odmian poinsecji i każdego roku dochodzą nowe. Różnią się kolorystyką, wysokością i rozmiarem oraz pokrojem liści, czyli przylistków. To sprawia, że znajdują entuzjastów na całym świecie.
Te popularne rośliny domowe rosną dziko na wyżynach Ameryki Środkowej, osiągając wysokość nawet pięciu metrów. W Meksyku były kojarzone ze świętami Bożego Narodzenia już w XVI wieku.
Czy wiesz, że … 12 grudnia w kalendarzu niestandardowych świąt jest zarezerwowany przez gwiazdę betlejemską. Tego dnia ludzie wręczają sobie gwiazdy na znak sympatii i oddania. Dzień Poinsecji upamiętnia śmierć Joela Poinsetta, który w 1828 roku odkrył w Meksyku dziko rosnące poinsecje i oczarowany ich pięknem sprowadził je do USA nadając im swoje imię. Stąd wywodzi się nazwa Poinsettia i jej spolszczona wersja – poinsecja.
Swoją światową karierę gwiazdy jako dekoracje świąteczne rozpoczęły na początku XX wieku. Niemiecki emigrant Paul Ecke zafascynowany piękną, czerwoną poinsecją, która rosła dziko niedaleko jego farmy w Południowej Kalifornii, rozpoczął jej uprawę. Pierwsze swoje handlowe sukcesy odniósł sprzedając cięte poinsecje na Sunset i Hollywood Boulevard w Los Angeles.
Gwiazdy betlejemskie idealnie sprawdzają się na prezent, dlatego zachęcaj swoich Klientów do ich zakupu jeśli wybierają się do kogoś z wizytą i nie mają pomysłu na upominek.
Inspiracje na aranżowanie gwiazd betlejemskich znajdziesz na stronie www.starsuniteeurope.eu, kanale YouTube MyPoinsettia, Facebook MojaPoinsecja oraz Instagram thechristmasstar.
Darmowe narzędzie promocyjne
Na stronie www.sfe-web.com znajdują się liczne narzędzia promocyjne i interesujące pomysły na wsparcie sprzedaży gwiazdy betlejemskiej w okresie adwentowo-świątecznym. Wśród nich są filmy szkoleniowe z pomysłami na wyeksponowanie roślin i dekoracje, które wzbogacą świąteczną ekspozycję, szablony tekstów i reklam do druku, wskazówki marketingowe, zdjęcia i materiały informacyjne na temat jakości i pielęgnacji.
Do dyspozycji jest dział z interaktywnymi aplikacjami oraz krótkimi poradami dotyczącymi dekorowania i pielęgnacji, które w łatwy sposób można zintegrować z własnymi witrynami za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Treść kampanii promocyjnej wyraża poglądy wyłącznie jej autora, za którą ponosi on bezwzględną odpowiedzialność. Komisja Europejska ani Agencja Wykonawcza ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności (CHAFEA) nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za potencjalne wykorzystanie zawartych w niej informacji.