Walentynki to moim zdaniem najtrudniejszy okres w całym roku dla przedsiębiorcy florystycznego. Z jednej strony spodziewane zwiększone przychody, z drugiej wysokie ceny i ogromne ryzyko – ile kwiatów kupić, aby ich nie zabrakło do końca dnia i żeby z drugiej strony nie zostało ich na drugi dzień zbyt wiele. Jakby nie było paczka długiej bordowej róży to w tym czasie koszt około 120 zł, a pojemnik to już prawie 500 zł. A przecież po 14 lutym popyt na długie czerwone róże praktycznie zanika. Do tego dochodzi problem jakości kupowanych czerwonych kwiatów przed Dniem Zakochanych.
Co zrobić, aby Walentynki były łatwiejsze do przetrwania i aby zarobić więcej pieniędzy? Aby Twoje działanie było efektywne, przygotuj się!
Dobry przykład z Londynu – kwiaciarnia Neill Strain Floral Couture.
Dwa tygodnie przed…
- Zastanów się, czym w tym roku chcesz pozytywnie zaskoczyć klientów? W witrynie przygotuj ciekawą ekspozycję.
- Przypomnij klientom o nadchodzącym święcie. W najbardziej widocznym miejscu wywieś plakat. Na stronie internetowej zamieść wpis zachęcający do odwiedzin Twojego sklepu internetowego. Na fanpage’u promuj oferty specjalne na ten dzień.
- Zachęć klientów do wcześniejszego składania zamówień. Takie zlecenia premiuj dodatkowym rabatem. To jeden ze sprawdzonych sposobów zminimalizowania ryzyka wyrzucenia niesprzedanych drogich róż do kosza.
- E-mail marketing, SMSy – wykorzystaj zebrane kontakty do przygotowania kampanii marketingowej. Wyślij kupon rabatowy swoim klientom zachęcający do zakupów.
- Pamiętaj o znacznym wzroście cen zakupu kwiatów w tym okresie, odpowiednio skalkuluj swoją ofertę. Taniej niż w ubiegłym roku raczej nie będzie.
- Zastanów się, ile i jakie róże zamówić u Twojego sprawdzonego dostawcy.
- Przejrzyj zapasy wstążek i opakowań, uzupełnij braki.
- Sprawdź, czy masz odpowiedni zapas papieru do faksu, terminala kart płatniczych i kasy fiskalnej.
Tydzień przed…
- Zadbaj o odpowiednią ilość kwiatów na nadchodzący tydzień, nie tylko czerwonych. Zachęcaj klientów do zakupu bukietów w innych kolorach z dodatkowymi elementami walentynkowymi.
- Sprawdź, jakie bukiety w tym czasie promuje Twój partner w przesyłkach kwiatowych, być może nie są to tylko czerwone róże, przygotuj odpowiedni asortyment, aby nie trzeba było stosować zbyt często polityki zastępowalności produktu. Bo przecież najważniejsze to nie zawieść klienta i swoich biznesowych partnerów.
- Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze, na Walentynki na pewno nie będziesz potrzebował bałaganu.
- Przygotuj do intensywnej pracy narzędzia. Naostrz noże, nożyczki, sekatory. Uzupełnij braki.
- Klienci nie lubią stać w kolejkach, zrób wszystko, aby do nich nie dopuszczać. Zapewnij dodatkowy personel.
Trzy dni przed…
- Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze.
- Zwiększ asortyment innych
W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – wsparcieflorystow.pl oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: info@wsparcieflorystow.pl
Komentarze(y) 5
Bardzo ciekawe porady. Może kiedyś wykorzystam, na razie florystyką zajmuję się wyłącznie hobbystycznie, ale jest to urocze i dające wiele radości hobby. Dziękuję.
Pingback: Walentynki pełne florystycznych zagadek – Otwieramy Kwiaciarnię
Bardzo Pana Lubie i cenie
Cenne rady które warto wprowadzić w życie kwiaciarni 🙂
Przeczytalam od deski do deski 🙂 super rady 🙂 tylko szkoda że nie mam swojej kwiaciarenki 🙁