Jak przygotować kwiaciarnię na Dzień Matki?

Andrzej DąbrowskiKalendarz Florysty, Logistyka, Motywacja, WF, Wsparcie Dodaj komentarz

Dzień Matki to okres wzmożonej pracy w kwiaciarni. Z jednej strony spodziewane zwiększone przychody, z drugiej wysokie ceny i ogromne ryzyko – ile kwiatów kupić aby ich nie zabrakło do końca dnia i żeby z drugiej strony nie zostało ich na drugi dzień zbyt wiele. Jak przygotować kwiaciarnię na Dzień Matki? Co zrobić aby ten dzień był łatwiejszy i aby zarobić więcej pieniędzy? Aby Twoje działanie było efektywne, przygotuj się!

Jak przygotować kwiaciarnię na Dzień Matki?

Dwa tygodnie przed…

  • Przejrzyj zapasy wstążek i opakowań, uzupełnij braki.
  • Sprawdź czy masz odpowiedni zapas papieru do faksu, terminala kart płatniczych i kasy fiskalnej.
  • Zachęć klientów do wcześniejszego składania zamówień. Takie zlecenia premiuj dodatkowym rabatem. To jeden ze sprawdzonych sposobów zminimalizowania ryzyka wyrzucenia niesprzedanych drogich róż do kosza.
  • E-mail marketing, SMSy – wykorzystaj zebrane kontakty do przygotowania kampanii marketingowej.
  • Wyślij kupon rabatowy swoim klientom zachęcający do zakupów.
  • Pamiętaj o możliwym wzroście cen zakupu kwiatów w tym okresie, odpowiednio skalkuluj swoją
    ofertę. Taniej niż w ubiegłym roku raczej nie będzie.
  • Sprawdź czy Twoja elektroniczna poczta działa poprawnie, często zdarzają się awarie serwerów. Zrób porządki w skrzynce, usuń niepotrzebne wiadomości, gdy pojemność skrzynki zostanie wykorzystana w 100% to kolejne wiadomości e-mail nie będą już dostarczane.

Tydzień przed…

  • Zastanów się, czym w tym roku chcesz pozytywnie zaskoczyć klientów? W witrynie przygotuj ciekawą ekspozycję.
  • Przypomnij klientom o nadchodzącym święcie. W najbardziej widocznym miejscu wywieś plakat. Na stronie internetowej zamieść wpis zachęcający do odwiedzin Twojego sklepu internetowego. Na Fanpage’u promuj oferty specjalne na ten dzień.
  • Zadbaj o odpowiednią ilość kwiatów na nadchodzący tydzień.
  • Sprawdź, jakie bukiety w tym czasie promuje Twój partner w przesyłkach kwiatowych, przygotuj odpowiedni asortyment, aby nie trzeba było stosować zbyt często polityki zastępowalności produktu. Bo przecież najważniejsze to nie zawieść klienta i swoich biznesowych partnerów.
  • Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze, w tym okresie na pewno nie będziesz potrzebował bałaganu.
  • Przygotuj do intensywnej pracy narzędzia. Naostrz noże, nożyczki, sekatory. Uzupełnij braki.

Trzy dni przed…

  • Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze.
  • Zwiększ asortyment kwiatów w kwiaciarni.
  • Przygotuj rośliny doniczkowe ozdobnie pakowane pojedynczo i gotowe bukiety w trzech grupach cenowych. Pozwoli ci to rozładować kolejkę w tym dniu. Kto lubi stać w kolejkach?
  • Zaplanuj ciepły posiłek dla Twoich pracowników.

Dzień przed…

  • Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze.
  • Wieczorem zbierz wszystkie informacje o dostawach bukietów, optymalnie zaplanuj trasy kuriera.
  • Jeżeli uznasz, że jedna osoba nie wystarczy zastanów się kto może ci w tym dniu pomóc, może znajomy taksówkarz? Pamiętaj, jutro takich dostaw pojawi się znacznie więcej.
  • Przeanalizuj asortyment, uzupełnij braki z dużą dozą optymizmu, zadbaj o to aby wcześniej zamówić je u twojego dostawcy. Pamiętaj o tym, że to jeden z najlepszych dni handlu w kwiaciarni!

W dniu…

  • Każdy pracownik kwiaciarni zdaje sobie sprawę z tego, że w takim dniu pracuje się od rana do wieczora.
  • Skup się na obsłudze Klientów.
  • Staraj się rozładować kolejkę, proponując szybszą obsługę osób, które wybiorą coś z przygotowanych wcześniej propozycji.

Ile i jakie kupić kwiaty na ten dzień?

Jest to pytanie, na które nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Dopasowanie asortymentu do sezonowości to jedna z podstawowych barier wejścia na rynek kwiatowy. Kilka lat trwa zdobycie tej wiedzy i umiejętności, notatki w notesach przedsiębiorców są w tym przypadku podstawowym źródłem wiedzy, bezcennej. Kto zdobędzie tą wiedzę i umiejętność ten osiągnie sukces.

Akcesoria na Dzień Matki

Bileciki, zawieszki, nalepki - wprost idealne jako dodatki do bukietów Twoich klientów. Nie zwlekaj z zamówieniem!

Zobacz ofertę

Życzę samych zadowolonych klientów!

A po Dniu Matki, poświęć chwilę na analizę!

Podlicz zakupy kwiatów w tym okresie, spisz odmiany, długości, ilości i ceny. Zastanów się jakich kwiatów Ci zabrakło, a jakich zostało niesprzedanych zbyt dużo. W kalendarz wpisz wszystkie spostrzeżenia, które pozwolą Ci przygotować się jeszcze lepiej do kolejnego Dnia Matki.

Kalendarz Florysty
Kup Kalendarz Florysty, zacznij pracować łatwiej i wygodniej z stworzonym specjalnie dla branży florystycznej kalendarzem książkowym!

Wejdź do sklepu

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.