Dzień Matki to okres wzmożonej pracy w kwiaciarni. Z jednej strony spodziewane zwiększone przychody, z drugiej wysokie ceny i ogromne ryzyko – ile kwiatów kupić aby ich nie zabrakło do końca dnia i żeby z drugiej strony nie zostało ich na drugi dzień zbyt wiele. Jak przygotować kwiaciarnię na Dzień Matki? Co zrobić aby ten dzień był łatwiejszy i aby zarobić więcej pieniędzy? Aby Twoje działanie było efektywne, przygotuj się!
Jak przygotować kwiaciarnię na Dzień Matki?
Dwa tygodnie przed…
- Przejrzyj zapasy wstążek i opakowań, uzupełnij braki.
- Sprawdź czy masz odpowiedni zapas papieru do faksu, terminala kart płatniczych i kasy fiskalnej.
- Zachęć klientów do wcześniejszego składania zamówień. Takie zlecenia premiuj dodatkowym rabatem. To jeden ze sprawdzonych sposobów zminimalizowania ryzyka wyrzucenia niesprzedanych drogich róż do kosza.
- E-mail marketing, SMSy – wykorzystaj zebrane kontakty do przygotowania kampanii marketingowej.
- Wyślij kupon rabatowy swoim klientom zachęcający do zakupów.
- Pamiętaj o możliwym wzroście cen zakupu kwiatów w tym okresie, odpowiednio skalkuluj swoją
ofertę. Taniej niż w ubiegłym roku raczej nie będzie. - Sprawdź czy Twoja elektroniczna poczta działa poprawnie, często zdarzają się awarie serwerów. Zrób porządki w skrzynce, usuń niepotrzebne wiadomości, gdy pojemność skrzynki zostanie wykorzystana w 100% to kolejne wiadomości e-mail nie będą już dostarczane.
Tydzień przed…
- Zastanów się, czym w tym roku chcesz pozytywnie zaskoczyć klientów? W witrynie przygotuj ciekawą ekspozycję.
- Przypomnij klientom o nadchodzącym święcie. W najbardziej widocznym miejscu wywieś plakat. Na stronie internetowej zamieść wpis zachęcający do odwiedzin Twojego sklepu internetowego. Na Fanpage’u promuj oferty specjalne na ten dzień.
- Zadbaj o odpowiednią ilość kwiatów na nadchodzący tydzień.
- Sprawdź, jakie bukiety w tym czasie promuje Twój partner w przesyłkach kwiatowych, przygotuj odpowiedni asortyment, aby nie trzeba było stosować zbyt często polityki zastępowalności produktu. Bo przecież najważniejsze to nie zawieść klienta i swoich biznesowych partnerów.
- Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze, w tym okresie na pewno nie będziesz potrzebował bałaganu.
- Przygotuj do intensywnej pracy narzędzia. Naostrz noże, nożyczki, sekatory. Uzupełnij braki.
Trzy dni przed…
- Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze.
- Zwiększ asortyment kwiatów w kwiaciarni.
- Przygotuj rośliny doniczkowe ozdobnie pakowane pojedynczo i gotowe bukiety w trzech grupach cenowych. Pozwoli ci to rozładować kolejkę w tym dniu. Kto lubi stać w kolejkach?
- Zaplanuj ciepły posiłek dla Twoich pracowników.
Dzień przed…
- Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze.
- Wieczorem zbierz wszystkie informacje o dostawach bukietów, optymalnie zaplanuj trasy kuriera.
- Jeżeli uznasz, że jedna osoba nie wystarczy zastanów się kto może ci w tym dniu pomóc, może znajomy taksówkarz? Pamiętaj, jutro takich dostaw pojawi się znacznie więcej.
- Przeanalizuj asortyment, uzupełnij braki z dużą dozą optymizmu, zadbaj o to aby wcześniej zamówić je u twojego dostawcy. Pamiętaj o tym, że to jeden z najlepszych dni handlu w kwiaciarni!
W dniu…
- Każdy pracownik kwiaciarni zdaje sobie sprawę z tego, że w takim dniu pracuje się od rana do wieczora.
- Skup się na obsłudze Klientów.
- Staraj się rozładować kolejkę, proponując szybszą obsługę osób, które wybiorą coś z przygotowanych wcześniej propozycji.
Ile i jakie kupić kwiaty na ten dzień?
Jest to pytanie, na które nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Dopasowanie asortymentu do sezonowości to jedna z podstawowych barier wejścia na rynek kwiatowy. Kilka lat trwa zdobycie tej wiedzy i umiejętności, notatki w notesach przedsiębiorców są w tym przypadku podstawowym źródłem wiedzy, bezcennej. Kto zdobędzie tą wiedzę i umiejętność ten osiągnie sukces.
Akcesoria na Dzień Matki
Bileciki, zawieszki, nalepki - wprost idealne jako dodatki do bukietów Twoich klientów. Nie zwlekaj z zamówieniem!
Zobacz ofertęŻyczę samych zadowolonych klientów!
A po Dniu Matki, poświęć chwilę na analizę!
Podlicz zakupy kwiatów w tym okresie, spisz odmiany, długości, ilości i ceny. Zastanów się jakich kwiatów Ci zabrakło, a jakich zostało niesprzedanych zbyt dużo. W kalendarz wpisz wszystkie spostrzeżenia, które pozwolą Ci przygotować się jeszcze lepiej do kolejnego Dnia Matki.