Historia marki Bukieciarz

Andrzej DąbrowskiBukieciarz, Marketing, Rozwój, WF Dodaj komentarz

Założenie firmy
We wrześniu 1994 roku powstała nasza pierwsza kwiaciarnia w Lubaniu. Był to początek firmy BUKIECIARZ. Na tym etapie nie myśleliśmy jeszcze o marce. Nasze logo ograniczało się do napisu KWIACIARNIA oraz imienia i nazwiska właściciela.

Pierwsza kwiaciarnia w Bolesławcu
W lipcu 1996 roku otworzyliśmy pierwszą kwiaciarnię w Bolesławcu na nowym Targowisku Miejskim przy ulicy Wesołej. W tym czasie zaczęliśmy zwracać uwagę na szczegóły. Graficzny element kwiatowy przy nazwie firmy miał wyróżnić nas wśród konkurencji.

Powstanie marki BUKIECIARZ
W roku 1999 wraz z rozpoczęciem działań marketingowych zaczęliśmy myśleć o zmianie nazwy firmy. Miała to być polska nazwa związana z branżą, wskazująca w jednym słowie co robimy na co dzień. W ten sposób powstała nazwa kwiaciarni – BUKIECIARZ.

Rozwój firmy
We wrzesniu 2001 roku, wraz z otwarciem pierwszego marketu w Bolesławcu – HYPERNOVA, w pasażu tego marketu powstała nasza kwiaciarnia. Było to bardzo trudna, a zarazem trafna decyzja. W tym czasie logo z samego napisu zmienia się w znak słowno-graficzny. Literka „U” staje się wazonikiem dla bukietu kwiatowego.

Powstanie strony internetowej
W 2005 roku powstaje strona internetowa kwiaciarni BUKIECIARZ – www.bukieciarz.com.pl. Ma być wizytówką firmy oraz miejscem prezentacji naszego portfolio. Dla potrzeb strony zmieniamy znak graficzny. Zmieniona została kolorystyka oraz font. W literkę „A” wkomponowano elementy grafiki florystycznej. Element ten jest obecnie wspólny dla wszystkich logotypów GRUPY FLORYSTYCZNEJ FLORAND.

Rewitalizacja
W roku 2007 wraz z remontem lokalu pilotażowej kwiaciarni dokonaliśmy kilka udoskonaleń w kwiaciarni wynikających z obserwacji codziennej pracy. Chcieliśmy, aby otoczenie stało się przyjazne dla Klienta i dla pracowników. W tym czasie dokonaliśmy również rewitalizacji logo. Zmieniliśmy font, kolor oraz dodaliśmy kwiatowe elementy graficzne.

Stworzenie pakietu franczyzowego
W 2010 roku, po kilku latach mozolnej pracy nad stworzeniem pakietu franczyzowego jesteśmy gotowi na ogólnopolski rozwój w oparciu o partnerów franczyzowych. Jednym z elementów pakietu jest Księga Wizualizacji na potrzeby której opracowaliśmy nowe logo marki BUKIECIARZ. Jest to zmodyfikowany poprzedni znak, w którym zmieniliśmy barwę, font oraz dodaliśmy kolejny motyw kwiatowy.

Ochrona znaku
W dniu 29 lipca 2011 po przeszło rocznym postępowaniu otrzymaliśmy decyzję z Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej o udzieleniu ochrony na znak towarowy słowno-graficzny BUKIECIARZ. Od tej pory możemy do znaku dodać symbol ®.

Czym jest marka?
Marka jest pojęciem złożonym, nieposiadającym jednolitej i jednoznacznej definicji.

Można powiedzieć, że marka to symbol, wzór lub ich kombinacja tworzona celem określenia dóbr lub usług danej firmy i wyróżnienia ich spośród konkurencji.

Marka to również produkt, który zapewnia korzyści oraz wartości dodane, które Klienci cenią w wystarczającym stopniu, aby dokonać zakupu.

Marka z perspektywy marketingowej to wizerunek i reputacja, z perspektywy biznesowej to model biznesowy wykorzystujący unikalność i siłę biznesu do generowania wzrostu i rozszerzania. Rozszerzania na nowe rynki, nowych klientów i nowe oferty.

Dla nas marka jest łącznikiem pomiędzy oczekiwaniami naszych Klientów a naszą filozofią działania.

Nasza marka jest obietnicą i zobowiązaniem stabilności i jednolitości, gwarancją jakości naszych produktów i usług.

Czym jest marka BUKIECIARZ?
BUKIECIARZ to marka z prostą, ale skuteczną filozofią. Filozofia, która stanowi podsumowanie tego, w co wierzymy. Pozwala nam budować z sukcesem obraz marki, który ma uniwersalne znaczenie dla ludzi. Filozofia prowadzi naszych pracownikowi i pozwala nam koncentrować się na skutecznym działaniu.

Wyznawane przez nas wartości kierują naszym zachowaniem. Pomagają nam przekazywać inspirujące idee i wzmacniają przekonanie, że Klient powinien zawsze być na pierwszym miejscu. Te wartości wskazują z jednej strony co powinniśmy robić, a z drugiej w jaki sposób należy to realizować. Mają uniwersalne zastosowanie. Stosowane wspólnie z filozofią marki sprawiają, że kwiaciarnia BUKIECIARZ jest niepowtarzalna i wyjątkowa.

Identyfikacja BUKIECIARZ
Tożsamość wizualna BUKIECIARZ jest cennym elementem marki. Pomaga ludziom rozpoznać nasze usługi i działa jak gwarancja jakości i oryginalności. Nasza identyfikacja wizualna to nie tylko znak, to także sposób używania koloru, wybierania zdjęć, tworzenia tekstów, a nawet barwy oświetlenia sklepu. Nasza tożsamość jest rozpoznawalna ponieważ jest atrakcyjna, charakterystyczna i konsekwentnie stosowana.

Prostota naszego logo powoduje, że jest to bardzo silny w swoim wyrazie znak graficzny. Logo składa się ze słowa BUKIECIARZ, z wkomponowanym w literę „A” motywem roślinnym.

Font oraz motyw roślinny w literze „A” stanowi połączenie z innymi logo marek GRUPY FLORYSTYCZNEJ FLORAND.

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.