System Rozwoju – silnik zarządzania zespołem

Agnieszka Kubicka - BłońskaLider, Motywacja, Rozwój, WF, Wsparcie, Zespół Dodaj komentarz

Ciało ludzkie opiera się na szkielecie. Bez niego nie miałoby formy i nie utrzymałoby się w pionie, nie byłoby w stanie wykonywać sprawnie żadnej funkcji. Tym samym co szkielet dla ciała może być System Rozwoju dla każdej firmy, dla każdej kwiaciarni. Proszę wybaczyć to dość naturalistyczne porównanie, ale ono doskonale oddaje charakter i znaczenie wspomnianego systemu.

Skoro System Rozwoju jest tak ważny to czym dokładnie jest?

System Rozwoju to mechanizm, który daje nam narzędzia do oceniania pracy pracowników i efektywności funkcjonowania firmy, do motywowania zespołu do pracy, rozwijania pracowników, komunikowania się z ludźmi w przedsiębiorstwie, wypracowywania rozwiązań rozwojowych dla firmy i wiele innych. To „silnik” zarządzania zespołem w firmie, który przyczynia się do rozwoju firmy oraz pracowników.

Czy System Rozwoju kierowany jest tylko do dużych przedsiębiorstw?

Do dużych również, ale nie tylko. Wprowadzamy ten system także w małych i średnich przedsiębiorstwach. On jest skierowany do firm zorientowanych na to, by działać efektywnie, zdających sobie sprawę z tego, że rozwój należy zaplanować, realizować i monitorować. Do firm, które chcą podnosić wydajność pracy swoich pracowników i motywować ich do efektywnej pracy. A to nie jest zarezerwowane tylko do dużych przedsiębiorstw, ale dla każdej świadomej, szukającej dojrzałości i rozwoju firmy.

Co konkretnego można zyskać dzięki Systemowi Rozwoju?

System daje nam wiele możliwości. Możemy wykorzystać je wszystkie, a możemy też wybrać te, na których nam najbardziej zależy. On pozwala na m.in. wypracowywanie usprawnień w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa (w działaniu zespołu, wykonaniu zadań, we współpracy z klientami), ocenę efektywności pracowników i ocenę firmy przez pracowników, wypracowywanie rozwiązań mających na celu wzrost umiejętności pracowników i zwiększenie ich zaangażowania w pracy, na motywowanie pracowników do pracy, prezentowanie oczekiwań firmy w stosunku do pracowników oraz pracowników w stosunku do firmy, określanie ścieżek rozwojowych pracowników oraz udoskonalanie systemu motywacyjnego, szkoleniowego czy komunikacyjnego w firmie. Dzięki Systemowi Rozwoju możemy sprawniej komunikować się z pracownikami, badać ich zadowolenie z pracy, poziom ich umiejętności, wypracowywać rozwiązania, które podniosą ich kwalifikację, wypracowywać usprawnienia dla firmy. On daje nam narzędzia do mierzenia efektywności pracownika. Bywa tak, że pracownicy są wynagradzani na podstawie stawki godzinowej. Czyli inaczej mówiąc i ten, który pracuje świetnie i ten, który pracuje przeciętnie – obaj tę samą liczbę godzin dostaną takie samo wynagrodzenie. Tymczasem system daje nam możliwość dopasowania mierników pracy tak by pracownik, który angażuje się bardziej zarabiał więcej, a ten który mniej, analogicznie – mniej.

Czy to uniwersalny mechanizm, który można zastosować w każdej firmie?

To także zaleta Systemu Rozwoju, że jest on elastyczny i można go dopasować indywidualnie do każdej firmy. Przed jego wprowadzeniem przeprowadzana jest analiza sytuacji w firmie, poznajemy oczekiwania szefów, przedstawiamy możliwości systemu i dopasowujemy jego kształt do specyfiki przedsiębiorstwa i do jego potrzeb. Wszystko w myśl zasady, że ma on służyć rozwojowi firmy.

Agnieszka Kubicka – Błońska

www.centrum-rozwoju.eu

O Autorze

Agnieszka Kubicka - Błońska

Facebook

Agnieszka Kubicka, trener, coach, doradca. Absolwentka WSNHiD, spec. zarządzanie zasobami ludzkimi oraz Podyplomowego Studium Uniwersytetu Adama Mickiewicza Psychologia w Zarządzaniu. Certyfikowany Trener Biznesu. Od blisko 10 lat prowadzi szkolenia z rozwoju osobistego i zawodowego, zarządzania zespołem i in. Od kilku lat doradza w firmach w zakresie zarządzania zespołem oraz wizerunku firmy. Doradza także w procesie rekrutacji pracowników. Jako Certyfikowany Coach Noble Manhattan i Akredytowany Coach IIC prowadzi coachingi z rozwoju osobistego i zawodowego. Przez kilka lat związana z mediami, była redaktorem Portalu Internetowego Calisia.pl. Od 2011 roku właścicielka firmy Centrum Rozwoju. W maju 2013 roku wydała swoją debiutancką książkę – powieść psychologiczną „Wbrew nadziei”. Autorka licznych publikacji w Internecie. Przez 3 lata była PR Menedżerem w firmie szkoleniowej. Jest także koordynatorem Projektu „Pomoc na czasie”, którego główną ideą jest organizowanie pomocy udzielanej przez wolontariuszy osobom starszym, chorym i potrzebującym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.