Floryści zajmują się dostarczaniem ludziom jednego z najpiękniejszych przejawów emocji, uczuć, miłości, szacunku i wdzięczności. Kwiaty jednak kupuje się i sprzedaje oczami. Niewykorzystywanie do tego celu social media i fotografii, która w tych mediach rządzi, jest błędem i ryzykiem. Ponadto media społecznościowe pozwalają nam na podtrzymanie interakcji z klientami, przywiązanie ich do marki i pobudzenie ich do aktywności. Stąd już tylko krok do zwiększania wartości swojej marki i polepszania pozycji na rynku.
Media społecznościowe żyją obrazem, żyją zdjęciami. Dobrze prowadzony profil firmy na Facebooku, Twitterze czy Instagramie staje się znakomitym oknem wystawowym. Pozwala na obecność naszej oferty w komputerach i smartfonach naszych klientów i na wyrażenie przez nich stosunku do naszej firmy i do jej produktów.
To także forma budowania wiarygodności. Portale społecznościowe pozwalają na ocenę jakości naszych usług, opinie klientów i wzrost zaufania do kwiaciarni. Pozwalają też przyciągnąć do nas np. dzięki facebookowym meldunkom przyjaciół i znajomych naszych klientów.
Aby jednak korzystać z tych narzędzi w skuteczny i efektywny sposób musimy dysponować dobrym materiałem do wykorzystania w social media, czyli ciekawymi pomysłami skłonienia naszych facebookowych, twitterowych czy instagramowych fanów do reakcji. I mądrym reagowaniem na ich reakcje.
Materiał do wykorzystania w social media to głównie zdjęcia i filmy, które możemy realizować sami lub też powierzyć ich realizację profesjonalistom. Dziś, kiedy każdy ma aparat fotograficzny w kieszeni, uwiecznienie i prezentacja efektów naszej pracy to proces prosty i szybki. Warto jednak przygotowywać materiały wizualne w sposób świadomy, aby fotografia pięknego bukietu przez nieumiejętność autora zdjęcia nie stała się antyreklamą.
Dlatego też warto pamiętać o kilku prostych prawidłach poprawiających jakość zdjęć nawet ze smartfona i poprawiających ich odbiór w social media:
- Nie robić zdjęć pod światło
- Robić zdjęcia głownie poziome
- Oprzeć o coś dłoń ze smartfonem aby ustabilizować aparat
- Pomyśleć o tym, co na zdjęciu ma być najważniejsze
- Ppisać, lokalizować i otagować zdjęcie
- Reagować na reakcje naszych fanów i followersów
- Nie bać się krytyki i reagować na nią z poczuciem humoru i przyjaznym nastawieniem
Zbudowanie internetowej społeczności zainteresowanej naszym biznesem to nieoceniona szansa na zwiększenie zasięgu oferty, na zwiększenie kręgu osób informowanych o promocjach, a przede wszystkim na wzrost lojalności klientów wobec firmy. Nie marnujmy tego potencjału.
Nie da się prowadzić biznesu w branży florystycznej bez fotografii wspomagającej promocję i reklamę. Social media i reklama wymagają obrazów. Dziś wszyscy robimy zdjęcia i musimy starać się aby były one jak najbardziej atrakcyjne dla klienta, aby zwiększały popularność naszej oferty i pokazywały ją w atrakcyjny sposób. Aby to osiągnąć wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad i posiąść odrobinę niezbędnej wiedzy. Wystarczy nauczyć się bardziej świadomego robienia zdjęć. Wystarczy poznać ograniczenia i zalety sprzętu fotograficznego. Wystarczy wziąć udział w naszym szkoleniu Wsparcie promocji kwiaciarni!
Zapraszam!
Zdjęcie – fotopestka.pl