Floryści Talent Show – na tropie talentu

Andrzej DąbrowskiWF, Wywiady Dodaj komentarz

MovieHouse Production to niezależna firma producencka, która powstała, by dostarczać ludziom radości i rozrywki na wysokim poziomie. Poszukuje prawdziwych bohaterów, historii i emocji. – Współpracowaliśmy ze stacją TVN przy realizacji programów: Project Runway, Top Model, Master Chef czy You Can Dance – relacjonuje Agnieszka Czerwiec, asystentka producenta. – Uczestniczyliśmy w produkcji programów w wielu krajach: Francji, Hiszpanii, Portugalii, Brazylii, Szwecji, Izraelu, Turcji, Austrii, Włoszech, Malezji i Indiach. Mieliśmy przyjemność pracować z największymi gwiazdami. Specjalizujemy się w produkcji telewizyjnej i filmowej. Naszą pasją jest tworzenie nowych formatów telewizyjnych. Projekty realizowane przez MovieHouse dotyczą różnorodnej tematyki: od rozrywki, mody, sportu po wspieranie przedsiębiorczości i rozwijanie talentów. – dodaje. Obecnie firma zakończyła pracę nad pilotem talent show dla florystów – Floryści Talent Show.

– “Floryści Talent Show” to program typu reality. W każdym odcinku będziemy szukać utalentowanych florystów – wyjaśnia pani Agnieszka. – W programie będą musieli wykazać się pomysłowością, artystycznym podejściem do tematu i komercyjnym talentem. Staną przed wyzwaniami, aby zdobyć nagrodę pieniężną i tytuł “Najlepszego Florysty”. Będą wykonywać aranżacje ślubne, dekorować sale na imprezy firmowe, kreować wiązanki okolicznościowe dla primabaleriny, policjantów i rajdowców. Zaaranżują wejście kwiaciarni do sesji zdjęciowej, zaprojektują nakrycie głowy pasujące do kreacji znanego projektanta. Będą używać najpiękniejszych roślin i niekonwencjonalnych materiałów: owoców i warzyw, korzeni, gałęzi lub roślin doniczkowych. Program poprowadzą mistrzowie florystyki: Piotr Sekunda i Zygmunt Sieradzan. – zwieńcza.

– Dodatkowym jurorem jest gość specjalny Małgorzata Niska. Każdy odcinek będzie zaczynać się od prezentacji miasta, w którym odkrywane są najlepsze kwiaciarnie. Następnie prezentowany będzie materiał filmowy o sześciu florystach z tego miasta. Odwiedzani będą oni w kwiaciarniach i pracowniach. Każdy z uczestników dostanie takie samo zadanie – mają wykonać kompozycję, która będzie ich wizytówką, oddającą ich umiejętności i styl. Sprawdzimy czy pasja, o której opowiadają, ma odzwierciedlenie w ich codziennej pracy w kwiaciarni – mówi pani Agnieszka. – Następnie floryści spotkają się z prowadzącymi w miejscu, gdzie odbywać się będzie pierwsza konkurencja. Sprawdzimy umiejętności florystów związane z technikami florystycznymi i znajomością roślin. Konkurencja będzie odbywać się na czas. Floryści muszą np. stworzyć okazjonalną wiązankę dla ważnej osoby, np. gwiazdy rocka, zaprojektować i wykonać tatuaż z kwiatów na ciele modelki, zaprezentować jadalną kompozycję z kwiatów w konkurencji Flower Kitchen. Oceniane będą: oryginalny pomysł, sposób wykorzystania materiału i końcowy efekt estetyczny. Po pierwszej konkurencji dwóch z zawodników odpadnie. – dodaje.

– W drugiej konkurencji prowadzący pokażą uczestnikom jak wykonać skomplikowaną technicznie kompozycję, a oni będą musieli ją potem odtworzyć lub użyć pokazaną technikę we własnej aranżacji. Trzecie zadanie będzie związane z presją czasu i dużą ilością użytego materiału. Uczestnicy stworzą florystyczne dzieła sztuki. Będą współpracować z wymagającymi klientami – biznesmenami, artystami lub projektantami mody. Wykreują przestrzeń, zaaranżują pomieszczenia lub stworzą użytkowe kompozycje na określoną okazję. Może to być podwodna aranżacja w akwariach dekorujących restaurację, wystawa sklepowa dla marki odzieżowej, ekspozycja w salonie samochodowym, dekoracja stołu dla ambasadora egzotycznego kraju lub aranżacja ślubna dla wymagającej młodej pary. W jednym odcinku uczestnicy udekorują wejście do ich kwiaciarni tak, aby jak najlepiej zaprezentowało się na sesji fotograficznej do czasopisma dla dekoratorów, w innym zrobią aranżacje florystyczne na konferencję lub spotkanie biznesowe. Mogą również zostać poproszeni o stworzenie scenografii z kwiatów na zapleczu teatru muzycznego lub na backstage’u sceny. Muszą zdążyć przed konferencją, występem primabaleriny, czy koncertem rockowym. Prowadzący program ocenią zarówno walory estetyczne i poziom techniczny prac, ale też umiejętność pracy z klientem. Najlepszy projekt musi być piękny, oryginalny, praktyczny, stabilny i trwały, najlepiej wyrażać oczekiwania zamawiającego. W ocenie naszych zawodników, oprócz prowadzących wezmą udział zleceniodawcy – zaznacza pani Agnieszka. Jurorzy wyłonią zwycięzcę, który otrzyma tytuł “Najlepszego Florysty w Mieście”.

Zwycięzcy 9 odcinków spotkają się w dwóch odcinkach finałowych, w których będą uczyć się pod okiem prowadzących i walczyć o główną nagrodę i zwycięstwo w programie. – Zakończyliśmy zdjęcia do odcinka pilotażowego programu Florystów – informuje Agnieszka Czerwiec. – Zmontowany odcinek będzie zaprezentowany stacjom telewizyjnym. Wzięli w nim udział: Krzysztof, Jola, Karolina, Roland, Wiola i Agnieszka. To utalentowani floryści, wybrani spośród właścicieli bądź pracowników warszawskich kwiaciarni i studiów florystycznych. Na początku odcinka pokazujemy ich miejsce pracy, a oni opowiadają o sobie, dlaczego florystyka jest ich pasją. Część z uczestników programu filmujemy w innych miejscach, które pokazują ich poza kwiaciarnią. Uczestnicy programu otrzymują list od prowadzących. W listach informacja o zadaniu: poznajcie swoich konkurentów. Musicie zamówić u nich bukiet, sprawdźcie na ile są kreatywni, poznajcie ich najmocniejsze i najsłabsze strony. – kontynuuje.

– Zadanie nr 1 to wiązanki ślubne i dekoracja limuzyn.  Uczestnicy spotykają się w plenerze w Talarii Ladies Spa w Trojanowie. Witają się ze sobą. Przekazują sobie kompozycje kwiatowe, które zrobili. Wchodzą prowadzący. Oglądają kompozycje uczestników. Pytają, czy uczestnicy zrobiliby je w ten sam sposób, czy może użyliby innych materiałów lub innej techniki florystycznej. Następnie prowadzący ogłaszają, jakie będzie pierwsze zadanie dla florystów. W pierwszej konkurencji uczestnicy mają wykonać bukiet ślubny dla panny młodej i ozdobić samochody Volvo. To zadanie floryści muszą wykonać w parach – zaznacza pani Agnieszka. – Decydujemy, kto w parze jest projektantem, a kto asystentem. Osoby z pary muszą ze sobą współpracować. Jurorzy oceniają pracę florystów. Po werdykcie dwóch florystów żegna się z programem.

– Zadanie nr 2 sprowadza się do odtworzenia pracy prowadzących w restauracji sushi Sakana Sushi Bar na warszawskich Kabatach. Na początku prowadzący Piotr i Zygmunt wspólnie demonstrują uczestnikom, jak przygotować skomplikowaną technicznie kompozycję kwiatową. Następnie uczestnicy muszą odtworzyć to, co pokazali prowadzący. Swoje kompozycje muszą dopasować do miejsca, w którym się znajdują. Mają na to dwa razy więcej czasu niż Piotr i Zygmunt. Prowadzący ogłaszają koniec czasu. Oceniają kompozycje. Odpada jedna osoba. – zdradza pani Agnieszka.

– Zadanie nr 3 wiąże się z wykonaniem wieńca dla konia. Zabieramy trzech florystów finalistów odcinka do Klubu Polo Żurawno należącego do Kazimierza Czartoryskiego – opowiada Agnieszka Czerwiec. – Pan Kazimierz wita ich i przybliża im zasady gry w polo. Następnie idzie się przebrać, bo mecz polo zaraz się zacznie, a on jest zapalonym graczem. Prowadzący proszą uczestników o wykonanie wieńców dla zwycięskiej drużyny koni. Uczestnicy pracują w plenerze, w tle rozgrywa się mecz polo. Po meczu konie prezentują wieńce naszych uczestników. Prowadzący oceniają wieńce i wyłaniają zwycięzcę odcinka. Dowiadujemy się, kto wystąpi w odcinkach finałowych.

Więcej informacji o projekcie Floryści Talent Show na stronie: facebook.com/floryscitalentshow

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.