Samotny bukiet

Andrzej DąbrowskiBukieciarz, Grupa Florystyczna Florand, Marketing, Media o nas, WF Dodaj komentarz

Akcja “Samotny bukiet” – trzeba szukać różnych ciekawych sposobów na pokazywanie znaczenia kwiatów w naszym życiu. Nie potrzeba wiele nakładów finansowych aby sprawić wielu ludziom przyjemność, wywołać uśmiech, pokazać, że warto obdarowywać się kwiatami. Kwiaty i liście z ogrodu są wystarczająco piękne i wpisują się znakomicie w ideę tej akcji, tak więc pozostaje zaangażowanie osób przygotowujących bukiety i wolontariuszy, którzy pomogą rozstawić bukiety w różnych miejscach miasta.

My akcję przeprowadziliśmy w naszym rodzinnym Bolesławcu w dniu 15 sierpnia, trochę z opóźnieniem do oficjalnej daty florystycznej akcji (Inter)National Lonely Bouquet Day, który przypada 30 czerwca. Jednak wtedy mieliśmy wiele innych florystycznych działań na głowie i postanowiliśmy, że akcję przeprowadzimy w innym terminie. Data 15 sierpnia była nieprzypadkowa, gdyż znakomicie wpisuje się w polską tradycję Święta Matki Boskiej Zielnej, kiedy to wierni przychodzą do kościoła z bukietami kwiatów i ziół. Łatwiej nam było w tym dniu wmieszać się w tłum przechodniów z kwiatami i niepostrzeżenie pozostawiać bukiety w różnych miejscach w mieście.

“Samotny bukiet” w Bolesławcu

Obserwacja zachowania ludzi była bardzo ciekawa. Wiele osób nie zauważało w ogóle bukietów przechodząc tuż obok, wiele czytając dołączoną karteczkę odchodziło nie zabierając kwiatów. Na szczęście były to zachowania sporadyczne, najczęściej znaleziony bukiet po chwili zdziwienia wywoływał szczery uśmiech na twarzy znalazcy. Widok uradowanych ludzi motywuje do wymyślania i organizowania więcej tego typu akcji, a otrzymane jeszcze tego samego dnia wiadomości od znalazców potwierdzają sens tego typu działań. Poniżej zamieszczam kilka z nich z zachowaniem oryginalnej pisowni:

Dzień dobry!
Znalazłam i przygarnęłam do siebie Państwa bukiet – jest szczęśliwy, że znalazł nowy dom:) A ja bardzo się z tego cieszę, bo pięknie wygląda u mojej mamy na oknie:)
Dziękuję! Pozdrawiam,
Aleksandra

Dzień dobry
Dzięki państwa akcji, znaleziony bukiet nie jest już samotny i sprawił
dużo radości mojej dziewczynie, świetna akcja 🙂 ”
Pozdrawiam
Konrad

Znalazlem swoj domek i mam kogos przy sobie 😉
Sliczny bukiecik , odrazu rzucil mi sie w oczka 😉 co to za pomysl zeby rozstawiac takie bukiety ? Bardzo fajny i mily pomysl . Pozdrawiam;P

Pomysł z bukietami kwiatów pozostawionymi w różnych miejscach Bolesławca – trafiony w 10! Świetna inicjatywa, bardzo mnie ucieszyło kiedy mój mężczyzna niespodziewanie wręczył mi takie ładne kwiaty. Zdecydowanie była to miła niespodzianka. Pozdrawiam i czekam na więcej tego typu akcji!
Natalia

Akcja The Lonely Bouquet na portalu bobrzanie.pl

Aby tego typu akcja oprócz satysfakcji znalazców przyczyniła się do promocji naszej firmy warto o niej poinformować lokalne media. W moim przypadku pomysł ten bardzo się spodobał lokalnemu portalowi, gdzie prawie natychmiast zamieszczona została notatka prasowa o planowanej florystycznej akcji. Nie można zapomnieć o tak zwanej „poczcie pantoflowej”. Jestem przekonany, że w dniu akcji „Samotny Bukiet” wiele osób pozytywnie wyrażało się o naszych kwiaciarniach, a bezpośredni znalazcy być może już są lub dzięki tym bukietom zostaną wiernymi klientami. Warto też wspomnieć, że zdjęcia bukietów umieszczonych w różnych ciekawych plenerach mogą być w przyszłości znakomitym materiałem do innych działań promocyjnych.

Jestem przekonany, że tego typu akcje są znakomitą odpowiedzią florystów na wszelki akcje typu „zamiast kwiatów…” gdzie coraz częściej bądź to planujący ślub, czy też wykładowcy na uczelniach przekonują o tym, że warto zamiast kwiatów przekazać np. karmę dla zwierząt lub kredki dla dzieci. Bez wątpienia tego typu akcje są jak najbardziej słusznie, tylko dlaczego zawsze są proponowane kosztem sprzedawanych przez nas bukietów kwiatów? Przeprowadzona akcja pokazała, że kwiaty wywołują pozytywne emocje, że warto obdarować innych kwiatami, czy też – że otrzymać bukiet to wielka frajda. Myślę, że wszyscy o tym doskonale wiemy, jednak w obecnych czasach warto o tym przypominać.

W przyszłości planujemy przeprowadzać akcję „Samotny bukiet” cyklicznie. Dodatkowo chcielibyśmy w dniu akcji organizować warsztaty florystyczne. Kto będzie mógł to przyniesie kwiaty ze swojego ogródka, uczestnicy pod okiem florystów przygotują z nich bukiety, które później sami porozstawiają w mieście. Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie do działań spontanicznych osób pomoże w jeszcze lepszym przygotowaniu i przeprowadzeniu akcji.

„Samotny bukiet” zadomowił się w Bolesławcu na stałe.

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.