Pomimo, że każdemu rozpoczynającemu działalność w branży biznes ten wydaje się prosty, przyjemny i dochodowy – rzeczywistość często bywa całkiem inna. Bariery, które stoją po drodze wejścia na rynek florystyczny i na drodze sukcesu w tym biznesie liczyć można na pęczki, warto więc o nich pamiętać decydując się na otwarcie kwiaciarni.
Główne bariery wejścia na rynek florystyczny:
- Niewiele informacji o rynku, co utrudnia stworzenie modelu biznesowego jeszcze w fazie planowania.
- Umiejętności florystyczne, długotrwała i kosztowna nauka.
- Wiedza menedżerska, niezbędna w prowadzeniu florystycznej firmy.
- Umiejętność dopasowania asortymentu kwiatów i roślin do sezonowości w branży. Tak naprawdę dopiero kilkuletnie doświadczenie i analiza pozwala opanować tą umiejętność.
- Skuteczne działania marketingowe, dopasowane do branży.
- Towaroznawstwo, znajomość odmian kwiatów, ich dostępności, a także cen w różnych okresach. Co jest konieczne w przygotowywaniu i kalkulacji ofert.
- Znajomość zagadnień na temat trwałości i zastosowania kwiatów w bukietach i dekoracjach.
- Zdobycie zaufania klientów.
- Bogate portfolio, które zdobywa się przez wiele lat.
- Znalezienie sprawdzonych, niezawodnych dostawców rozumiejących specyfikę branży i potrzeby florystów.
Działamy na trudnym rynku, gdzie podstawowym problemem jest krótka trwałość produktu. Jak mieć bogaty asortyment i jak najmniej niesprzedanych roślin wyrzucać do kosza? Kto znajdzie odpowiedź na to pytanie ten osiągnie biznesowy sukces.
Wszystkie bariery wejścia na rynek florystyczny można pokonywać samodzielnie, można również skorzystać z pomocy doradcy.
Chcesz być jeszcze lepszym przedsiębiorcą? Mamy fajne szkolenie!
W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – wsparcieflorystow.pl oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: info@wsparcieflorystow.pl
Komentarze(y) 1
Faktycznie rynek jest specyficzny, ale bardzo ciekawy. Uwielbiam tę branżę, nie zamieniłabym na żadna inną.