Rynek hurtowy kwiatów w Wielkiej Brytanii

Andrzej DąbrowskiGiełda branżowa, Hurtownie, Rynek europejski, Rynek zagraniczny, WF, Zakup kwiatów Dodaj komentarz

Rynek hurtowy kwiatów w Wielkiej Brytanii w zdecydowanej części opiera się na imporcie. Krajowa uprawa kwiatów jest znacznie utrudniona z uwagi na specyfikę terenu i klimatu, a także ogromnej ilości obszarów chronionych przed rolniczą eksploatacją. Kwiaty są dystrybuowane do odbiorcy w dwojaki sposób. Pierwszym z nich jest sprzedaż poprzez specjalne targi – swoistą giełdę branżową. Drugą możliwością jest rozpoczęcie działalności bez wsparcia specjalnej organizacji czy wynajmu miejsca na targach i prowadzenie biznesu na tzw. własną rękę. Zazwyczaj podmiot wynajmuje/kupuje odpowiednią przestrzeń i rozpoczyna działalność. Z uwagi jednak na wysoką konkurencję na rynku takich jednostek jest niewiele. Prowadzenie takiej działalności uważane jest za jedną z odmian biznesu, dlatego mają tu zastosowanie wszelkie wymagania dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Na targach zarówno klienci detaliczni, jak i prowadzący działalność gospodarczą zainteresowani hurtowymi zakupami mogą dokonywać zakupu kwiatów. Rynek hurtowy kwiatów w Wielkiej Brytanii nie posiada ogólnych, rządowych regulacje nakładających obostrzenia w tym zakresie, a ceny uzależnione są od wielu czynników: liczby, typu kwiatów, okresu zakupu, charakteru sprzedawcy (zrzeszony/indywidualny).

Zainteresowanych rynkiem hurtowym w innych krajach europejskich odsyłam do artykułów:

Rynek hurtowy kwiatów w Niemczech

Rynek hurtowy kwiatów w Republice Czeskiej

Rynek hurtowy kwiatów w Królestwie Niderlandów

Rynek hurtowy kwiatów we Francji

Rynek hurtowy kwiatów w Hiszpanii

Rynek hurtowy kwiatów na Węgrzech

Rynek hurtowy kwiatów w Bułgarii

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.