Rynek hurtowy kwiatów na Węgrzech

Andrzej DąbrowskiGiełda branżowa, Hurtownie, Rynek europejski, Rynek zagraniczny, WF, Zakup kwiatów Dodaj komentarz

Rynek hurtowy kwiatów na Węgrzech odbywa się zgodnie z przepisami ustawy o handlu. W sprzedaży hurtowej stronami mogą być tylko podmioty gospodarcze. Sprzedaż artykułów, które nie zostały poddane obróbce, może odbywać się tylko, gdy sprzedawcą jest hurtownia, a kupującym podmiot zakupujący je do dalszej odsprzedaży. Odnosząc powyższy przepis do hurtowni czy giełd kwiatowych, osoba prywatna niebędąca podmiotem gospodarczym nie może zakupić kwiatów w tego typu przedsiębiorstwach handlowych. Podmioty gospodarcze niemające w zakresie swej działalności obrotu kwiatami również nie mogą zakupić kwiatów w tego typu przedsiębiorstwach. W hurtowniach i giełdach kwiatowych mogą kupować podmioty gospodarcze z branży florystycznej do dalszej odsprzedaży.

Rynek hurtowy kwiatów na Węgrzech taki ma być w teorii, jednak praktyka wygląda inaczej. Giełdy kwiatowe dla swoich klientów wystawiają legitymacje dla klientów, pobierają opłaty za wejście na giełdy, ale także sprzedają bilety jednorazowe za wejście na teren giełdy dla osób, które nie są uprawnione do kupowania. Ponieważ sprzedaż towarów i usług bez paragonu lub faktury jest zjawiskiem nagminnym, toteż zakup większej liczby kwiatów przez osobę indywidualną w praktyce nie stanowi problemu. Jedynym ograniczeniem są koszty wejścia na teren giełdy oraz koszt i czas dojazdu do giełd, zwykle ulokowanych na obrzeżach miast.

Zainteresowanych rynkiem hurtowym w innych krajach europejskich odsyłam do artykułów:

Rynek hurtowy kwiatów w Niemczech

Rynek hurtowy kwiatów w Republice Czeskiej

Rynek hurtowy kwiatów w Królestwie Niderlandów

Rynek hurtowy kwiatów we Francji

Rynek hurtowy kwiatów w Wielkiej Brytanii

Rynek hurtowy kwiatów w Hiszpanii

Rynek hurtowy kwiatów w Bułgarii

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.