Odrobina historii stron Grupy Florystycznej Florand i jaki wpływ na nią miała rewitalizacja strony internetowej.
WWW – historia
Czy wiecie, że strona WWW ma już 23 lata! W marcu 1989 roku Tim Berners-Lee oraz Robert Cailliau złożyli do CERN-u projekt stworzenia sieci dokumentów hipertekstowych, o nazwie World Wide Web. Miał to być zbiór dokumentów hipertekstowych, który miał ułatwić pracę w CERN-ie. W grudniu 1990 roku Tim Berners-Lee stworzył podstawy HTML i pierwszą stronę internetową. Dwa lata później została napisana pierwsza graficzna przeglądarka WWW o nazwie Mosaic.
Oprócz standardowego udostępniania stron WWW innym użytkownikom, dawał on możliwość przesyłania danych bezpiecznym połączeniem szyfrowanym. Mogły więc być przesyłane poufne dane, gdyż mogły one być odczytane tylko przez adresowanego odbiorcę. Pozwoliło to stworzyć nowe zastosowania Internetu, który zaczął się bardzo gwałtownie rozwijać. Dzisiejsi użytkownicy Internetu to wielomiliardowa społeczność, która ciągle się powiększa. Coraz częściej informacje drukowane odsyłają odbiorcę do informacji publikowanych w Internecie. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że w czasie kryzysu to właśnie Internet może być podstawowym narzędziem do komunikacji i wymiany danych.
Nasza marka w sieci
Nasza strona www.florand.com.pl powstała w 1998 roku i była to jedna z pierwszych stron branży kwiatowej w Polsce. W zasadzie była wizytówką firmy zawierającą podstawowe informacje o firmie, zarówno o kwiaciarniach, jak i o hurtowni, ich ofercie. Przedstawiono na niej lokalizacje naszych punktów, asortyment, kontakt. Daleko jej było do funkcjonalności jaką prezentuje obecnie.
Historyczny zrzut strony www.florand.com.pl w pierwszym wydaniu z 1998 roku.
W 2007 wraz z rozwojem marki BUKIECIARZ stworzyliśmy odrębną stronę www.bukieciarz.com.pl (do marca 2012 – ponad 260 tyś odwiedzin). Od tego czasu wszystkie działania: galerie zdjęć, aktualne informacje zamieszczaliśmy na tej stronie. Staraliśmy się aby strona była funkcjonalna. Na stronie zamieszczaliśmy aktualności, ciekawostki, porady florystyczne. Najbardziej doceniane przez użytkowników strony to zdjęcia pięknych dekoracji florystycznych i bukietów wykonywanych przez naszą pracownię florystyczną. Dzięki nim mogli sobie łatwiej wyobrazić jak będą wyglądały wnętrza z dekoracją florystyczną. Ważnym miejscem na stronie był dział „Opinie Klientów”, w którym nasi klienci mogli pisać opinie o naszej firmie, a potencjalni klienci mogli przekonać się o jakości naszych usług, zdecydowana większość to bardzo miłe dla nas opinie pozytywne. Widząc zadowolenie z naszych usług jeszcze chętniej przystępujemy do kolejnych florystycznych zadań.
W międzyczasie dla naszej kolejnej marki AMAZONIA powstała strona www.amazonia.com.pl (do marca 2012 – prawie 190 tyś odwiedzin). Treść i zdjęcia na niej zamieszczane to w większości takie same informacje jak na stronie www.bukieciarz.com.pl.
Rewitalizacja strony internetowej
W 2009 roku, wraz z lawinowo rosnącą ilością materiałów na stronę zaczęliśmy rozważać możliwość opcje jaką jest rewitalizacja strony internetowej. Okazało się, że lepszą i tańszą opcją będzie zmiana systemu do obsługi strony na nowocześniejsze i funkcjonalniejsze mechanizmy. Praktycznym rozwiązaniem było zgromadzenie aktualności i galerii zdjęć w jednym miejscu. Dla naszych marek przygotowaliśmy osobne zakładki. Ciekawe artykuły i zdjęcia z roku na rok przyciągały coraz więcej czytelników.
W ubiegłym roku uruchomiliśmy sklep internetowy, gdzie w łatwy sposób można wybrać z bogatej oferty i zamówić bukiet z dostawą w dowolne miejsce na świecie.
Najnowsze medium do szybkiego kontaktu z klientami to portal społecznościowy Facebook. Nie mogło też tam zabraknąć naszego profilu. Do tej pory mamy już prawie 50 fanów. W przyszłości planujemy wiele ciekawych promocji, konkursów dla naszych fanów. Warto do nich dołączyć!
Rewitalizacja strony internetowej = odrobina statystyk za ostatni rok
Prawie 21 000 odwiedzin. 14 047 osób zaglądało na nasza stronę dokonując 64 763 odsłon. Użytkownik średnio spędził na stronie prawie 3 minuty, przeglądając ponad 3 strony. Spośród wszystkich odwiedzających 66% stanowią nowi użytkownicy.
Według statystyk Google zdecydowanie największa ilość osób trafiała na nasza stronę wcześniej wyszukując w przeglądarce słowa „florand” (2671). Często odwiedzający szukali zwrotów florystycznych: „dekoracje florystyczne”, „kompozycje na pomnik”, „florystyka komunijna”, „bukieciki komunijne”, „florystyka pogrzebowa”. Ostatnio coraz wiecej osób trafiało na naszą stronę szukając odpowiedzi na nurtujące ich pytania na temat biznesu florystycznego: „biznes plan kwiaciarnia” (prawie 500), „sprzedaż kwiatów per capita” (96).
Naszą stronę odwiedzają internauci z całego świata, ale nas to nie dziwi, bo i klientów mamy z całego świata. Podstawowa usługa to przesyłki kwiatowe pod wskazany adres, ale również w ubiegłym roku wiele ślubnych dekoracji florystycznych wykonywaliśmy dla nowożeńców z Kanady, USA, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, którzy z różnych przyczyn decydowali się na ślub w Polsce.
Zdecydowana większość osób odwiedzających stronę www.florand.com.pl to mieszkańcy Polski, a dokładniej z województwa dolnośląskiego i mazowieckiego.
Rok 2012 to kolejne zmiany na stronie. Podjęliśmy decyzję o odstawieniu do archiwum dotychczasowych stron www.amazonia.com.pl i www.bukieciarz.com.pl. Wkrótce domeny te będą przekierowane na odpowiednie zakładki na stronę www.florand.com.pl. Konieczność uaktualnienia oprogramowania naszej strony wymogła na nas kolejne modyfikacje. Korzystając z okazji dokonamy wiele zmian na stronie aby była jeszcze ciekawsza i funkcjonalniejsza dla odwiedzających ją internautów. Rewitalizacja strony internetowej zakończyła się sukcesem.
Andrzej Dąbrowski
Konsultant w biznesie florystycznym
W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – wsparcieflorystow.pl oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: wsparcie@florand.com.pl