Europejski rynek kwiatów i roślin w 2011 roku

Andrzej DąbrowskiBadanie rynku, Premium, Rynek europejski, Rynek polski, Rynek zagraniczny, WF Dodaj komentarz

Europejski rynek kwiatów i roślin – rozwój i trendy na rynku kwiatowym

Europejski rynek kwiatów i roślin ustabilizował się na wysokim poziomie. Popyt w poszczególnych krajach również intensywnie się stabilizuje. W krajach UE z małym popytem a także w krajach z poza UE, nowe rynki rosną powoli ale stabilnie.

Najważniejszym rynkiem kwiatów i roślin w Europie są Niemcy, jako lider z wielkością rynku w wysokości 8,5 mld €, następnie rynek brytyjski z 4,5 mld €, Francja z 3,3 mld € i Włochy z 2,2 mld €.

Inny ranking pokazuje wielkość konsumpcji per capita (średnie zakupy na osobę na rok): najwyżej znajdują się Dania i Norwegia z wartością 156 €, a następnie Niemcy z 104 €, Austria z 96 € i Holandia z 90 € na osobę.

Poza Europą, rynek USA zajmuje pierwsze miejsce na świecie o pojemności rynkowej 23 mld € i wskaźnikiem per capita konsumpcji roślin i kwiatów o wartości 74 €.

Rozwój sprzedaży kwiatów i roślin jest bardzo różny w poszczególnych krajach UE:

  • Północne kraje europejskie wykazują stabilność.
  • Ze względu na kryzys gospodarczy, wielkość konsumpcji spada w krajach dotkniętych recesją, np. w Grecji, Hiszpanii i Portugalii.
  • W wschodnioeuropejskich państwach członkowskich UE, rynki rozwijają się pozytywnie po raz kolejny z rosnącym popytem.
  • Na rynku kwiatów i roślin podstawowe produkty wykazują przeciwne tendencje. Zapotrzebowanie na kwiaty cięte w wielu krajach ma tendencję zniżkową, nawet niezależnie od sytuacji ekonomicznej.
  • Natomiast sprzedaż roślin doniczkowych wskazuje tendencję do nieznacznych wzrostów. Zachowanie to można tłumaczyć zmianą zachowań konsumentów.

Europejski rynek kwiatów i roślin – pozytywne sygnały

POZOSTAŁA TREŚĆ
DOSTĘPNA PO ZALOGOWANIU

Materiały źródłowe:

  1. AIPH, AMI, HBAG, VBN i EUROSTAT, Market figures IPM ESSEN 2012

Andrzej Dąbrowski
Konsultant w biznesie florystycznym

W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – GRUPA FLORYSTYCZNA FLORAND oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: a.dabrowski@florand.com.pl

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.