Franczyza – odkrycia 2010

Andrzej DąbrowskiBukieciarz, Franczyza, Media o nas, Przedsiębiorczość, Publikacje, Rynek polski, WF Dodaj komentarz

Franczyza – nowe branże

Oprócz Multifoodu, No+Vello czy Mediq pojawiło się w naszym kraju jeszcze kilka kolejnych konceptów reprezentujących zupełnie nowe dla rynku franczyzowego branże bądź segmenty.

Sukcesem okazał się franczyzowy debiut Bajartu, firmy zajmującej się artystycznym malowaniem wnętrz. Ogłosiła ona plany rozwoju poprzez franczyzę jeszcze w 2009 r., ale w samej końcówce. Wtedy to, w grudniu powstał pierwszy oddział franczyzowy. Ta młoda i dość nietypowa sieć szybko była w stanie zachęcić do współpracy kolejnych biorców – dziś ma ich już siedmiu.

W tym roku debiutowały także z systemami franczyzowymi pierwsze sieci kwiaciarni – Fashion Flowers, Bukieciarz, Kwiatoteka. One jednak nie odnotowały na razie znaczących sukcesów w zakresie pozyskiwania franczyzobiorców. Bez franczyzobiorców jest także na razie Swiss, sieć sklepów z zegarkami. Ogłoszenie rozwoju poprzez franczyzę jest jednak w przypadku tej firmy wydarzeniem z ostatnich tygodni. Biorąc pod uwagę fakt, że sieć działa na rynku długo (od 1999 r.), jest już dość dobrze przetestowana (ok. 60 lokalizacji), a do tego nie ma bezpośredniej konkurencji, która proponowałaby franczyzę, można liczyć na to, że uda jej się w przyszłym roku pozyskać pierwszych partnerów.

Szczególnym konceptem, łączącym sklep piekarniczy z minikawiarenką, jest Gorąco Polecam Nowakowski. Ta sieć, podobnie jak Bajart, uruchomiła system franczyzowy jeszcze w 2009 r. Ten rok pokazał, że franczyza to był strzał w dziesiątkę. Na koniec 2009 r. sieć miała 13 placówek, w tym jedną franczyzową. Dziś jest ich już 19, z czego 18 działa w systemie franczyzowym bądź ajencyjnym.

Więcej TUTAJ

Artykuł został opublikowany na portalu franczyzawpolsce.pl w dniu 2010.12.29

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.