Biznes florystyczny – wrażliwy na pory roku

Andrzej DąbrowskiFranczyza, Grupa Florystyczna Florand, Media o nas, Przedsiębiorczość, Przedsiębiorczość dla uczniów, Publikacje, Rynek polski, WF, Wywiady Dodaj komentarz

Biznes florystyczny – start w pierwszym kwartale

Styczeń i luty to niestety martwe miesiące dla większości branż. Jedną z nielicznych, które notują rekordową sprzedaż w początkowych miesiącach roku, są kwiaciarnie. Najkorzystniejszym momentem na otwarcie tego biznesu jest początek lutego. Walentynki, Dzień Kobiet i Dzień Matki to okres żniw, który pozwala utrzymać sklep w chudych miesiącach jak np. grudzień czy styczeń.

– Ważne jest jednak, by w takich momentach nie przeinwestować. Kwiaty bowiem żyją krótko i te zamówione na Walentynki mogą nie nadawać się już do sprzedaży na Dzień Kobiet – radzi Andrzej Dąbrowski, właściciel Grupy Florystycznej Florand, która chce budować sieć franczyzową Bukieciarz. – Z drugiej jednak strony, katastrofą byłoby też, gdyby w taki dzień róże, goździki czy gerbery skończyły się o godzinie 12. Dlatego na takie okazje będziemy proponować naszym franczyzobiorcom wzięcie większej ilości towaru w komis. Będą mieć pewność, że kwiatów nie zabraknie i że nie zostaną po takim dniu z nadwyżką – dodaje.

Początkowe miesiące roku w innych branżach warto wykorzystać na przygotowanie się do otwarcia oraz przeprowadzenia promocji swojej działalności. Wiosna jest już bowiem bardzo dobrym okresem pod względem sprzedaży dla sklepów odzieżowych, salonów fryzjerskich, centrów dietetycznych czy też sklepów z artykułami urządzania wnętrz. Zaś biznes florystyczny w początkowe miesiące roku rozkwita.

Więcej TUTAJ

Artykuł został opublikowany na portalu franczyzawpolsce.pl, w dniu 2011.01.05

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.